Er der regler for dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.320 visninger
8 svar
7 synes godt om
18. april 2015

NBNixen

Hey vi venter vores første barn her til september, en lille dreng . . 

Måske det er et lidt dumt spørgsmål, men i vores soveværelse, kan tremmesengen enten stå for enden af vores seng hvor den fylder en hel del i rummet, eller mod to ydermurer . . Nogen siger at den helst ikke må stå mod to ydermurer, da det er for koldt, men nu er det sådan at vi ikke har træk i vores hus eller noget, så tænker om den ikke godt må stå der ? . . Det er også kun indtil han er gammel nok til eget værelse og der inde skal sengen ikke stå ved nogle af ydermurene . . Men er der nogen af jer her inde der har hørt det før eller hvad tænker i ? . . Må han godt sove ved de to ydermurer mens han sover hos os ? . . 

Han sover i liften i starten enten i sengen hos os eller i liften i tremmesengen . . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

mortilnoahogmelina

Altså mine børn har os sovet ved ydre mure min søn gør det os pt , vi har ikke haft andre muligheder ... 

Kan ikke se det farlige i det , slet ikke hvis i ikke har træk , de har Jo dyne på os . 

Anmeld Citér

18. april 2015

Sitrani

NBNixen skriver:

Måske det er et lidt dumt spørgsmål, men i vores soveværelse, kan tremmesengen enten stå for enden af vores seng hvor den fylder en hel del i rummet, eller mod to ydermurer . . Nogen siger at den helst ikke må stå mod to ydermurer, da det er for koldt, men nu er det sådan at vi ikke har træk i vores hus eller noget, så tænker om den ikke godt må stå der ? . . Det er også kun indtil han er gammel nok til eget værelse og der inde skal sengen ikke stå ved nogle af ydermurene . . Men er der nogen af jer her inde der har hørt det før eller hvad tænker i ? . . Må han godt sove ved de to ydermurer mens han sover hos os ? . . 

Han sover i liften i starten enten i sengen hos os eller i liften i tremmesengen . . 

vores datter på 6 mdr. sover også op ad en ydermur - vi kan ikke gøre det anderledes... så sådan er det bare... og hun er ikke kold eller noget om morgenen! Det må vel betyde hun er okay, tænker jeg.... hvis jeres søn bliver kold af det, ville jeg overveje at stille tremmesengen for enden, som du beskriver, men hvis han er fin varm og tilpas om morgenen, så går det nok 

Anmeld Citér

18. april 2015

modesty

NBNixen skriver:

Hvis der ikke er træk, kan jeg ikke se hvad problemet skulle være.

Anmeld Citér

18. april 2015

ErDetSnartNU

Hvis huset er ordentligt isoleret og der ikke er træk, så er det vel ligegyldigt hvor barnesengen står?  Jeg synes bare I skal prøve det af og se, om han trives med at sove der, hvor det er nemmest for jer

Anmeld Citér

19. april 2015

NBNixen

Tusind tak for jeres svar, vi prøver med den ved ved væggen i første omgang og ser hvordan det går . . Jeg blev bare lidt mærkelig da jeg fik det med muren af vide og forstod det ikke rigtigt - for har det selv på samme måde som jer, men tænkte at det hellere er bedst at spørgere en gang for meget end en gang for lidt når man er i tvivl  

Anmeld Citér

19. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
NBNixen skriver:

da min søn var lille sov han i tremmesengen op ad en ydervæg... godt nok ikke den hvor vinduet sad, men jeg har aldrig hørt at han ikke måtte det...

da jeg fik min datter for et år siden overvejede vi også at sætte hendes seng helt op ad væggen under skråvæggen... sundhedsplejersken frarådede os det, men p.g.a. en ledning til en lampe... hun sagde intet om at hun ikke må ligge op ad en ydervæg... og her trækker det ofte...

Anmeld Citér

19. april 2015

NBNixen

Ms.Sunshine skriver:

da min søn var lille sov han i tremmesengen op ad en ydervæg... godt nok ikke den hvor vinduet sad, men jeg har aldrig hørt at han ikke måtte det...

da jeg fik min datter for et år siden overvejede vi også at sætte hendes seng helt op ad væggen under skråvæggen... sundhedsplejersken frarådede os det, men p.g.a. en ledning til en lampe... hun sagde intet om at hun ikke må ligge op ad en ydervæg... og her trækker det ofte...

Okay jeg forstod den heller ikke selv, hvor folk der har sagt det til mig har det fra - men man må jo hellere være på den sikre side . . 

Anmeld Citér

19. april 2015

dorthe8

Det er usundt at have møbler stående direkte op ad en ydermur. Der kan opstå skimmelsvamp - så ryk den evt. Lidt ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.