Løbetræning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
6 svar
3 synes godt om
18. april 2015

1977

Profilbillede for 1977

min dreng på 9 år vil gerne løbetræne. Han vil gerne være snigskytte  () eller skiskyde når han bliver ældre. Desuden vil han gerne tabe sig en smule. Så vi er gået i gang med at løbe 3 km 3-4 gange om ugen. Ingen af os har nogensinde læbetrænet før, så det er et nyt projekt for både ham og mig. 

Men når vi løber får jeg nogle ret foraget blikke af ca halvdelen af de mennesker vi møder - det kan jeg bare ikke forstå. 

Nå, men mit spørgsmål går på om der er andre her, der løbetræner med deres barn? Hvor langt og hvor meget? Hvad er realistisk for en på 9 år? ( og mor som bare ikke er i form og hader at løbe - virkelig hader )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

majba

Jeanne skriver:

min dreng på 9 år vil gerne løbetræne. Han vil gerne være snigskytte  () eller skiskyde når han bliver ældre. Desuden vil han gerne tabe sig en smule. Så vi er gået i gang med at løbe 3 km 3-4 gange om ugen. Ingen af os har nogensinde læbetrænet før, så det er et nyt projekt for både ham og mig. 

Men når vi løber får jeg nogle ret foraget blikke af ca halvdelen af de mennesker vi møder - det kan jeg bare ikke forstå. 

Nå, men mit spørgsmål går på om der er andre her, der løbetræner med deres barn? Hvor langt og hvor meget? Hvad er realistisk for en på 9 år? ( og mor som bare ikke er i form og hader at løbe - virkelig hader )

I den by jeg bor i har vi en løbeklub, der et par gange om gået starter løbehold op :-) der deltager både børn og voksen. Jeg kender en familie der løber, de har børn på 7 og 9 og har løbet i næsten to år. Løbeholdene ender med at løbe 5 km efter 12 uger :-) så pigerne løber 5 km 2-3 gange om ugen. Jeg vil undersøge om der ikke er en løbeskole, der snart stater op tæt på jer :-)

ellers vil jeg finde sådan en fra 0-5 km på 12 uger program på nettet og løbe efter det. Når i så kan løbe 5 km uden pause, så syntes jeg i skal tilmelde jer et løb :-) men 5 km skal i nok kunne opnå!

Anmeld Citér

18. april 2015

PernilleogLouis

majba skriver:

I den by jeg bor i har vi en løbeklub, der et par gange om gået starter løbehold op :-) der deltager både børn og voksen. Jeg kender en familie der løber, de har børn på 7 og 9 og har løbet i næsten to år. Løbeholdene ender med at løbe 5 km efter 12 uger :-) så pigerne løber 5 km 2-3 gange om ugen. Jeg vil undersøge om der ikke er en løbeskole, der snart stater op tæt på jer :-)

ellers vil jeg finde sådan en fra 0-5 km på 12 uger program på nettet og løbe efter det. Når i så kan løbe 5 km uden pause, så syntes jeg i skal tilmelde jer et løb :-) men 5 km skal i nok kunne opnå!

min er 7 og han løber med mig - ml 3-5 km pr gang - det er så i hans tempo også tilpasser jeg mig. Han løber i snit 6.30min pr km

Anmeld Citér

18. april 2015

1977

Profilbillede for 1977
majba skriver:

Der er en løbeklub lige i nærheden, men det kan desværre ikke hænge sammen med hans skydning og mit arbejde  Så det må blive når det passer ind i programmet herhjemme. Så det må blive et netprogram 

Anmeld Citér

18. april 2015

1977

Profilbillede for 1977
PernilleogLouis skriver:

min er 7 og han løber med mig - ml 3-5 km pr gang - det er så i hans tempo også tilpasser jeg mig. Han løber i snit 6.30min pr km

Han har da fart på  

Anmeld Citér

18. april 2015

TNBC

Jeanne skriver:

Børn kan løbe fra de er helt små, så kan ikke se hvorfor de ser efter jer? Måske er de bare ikke vant til at se et barn løbe

Jeg kan da huske min søsters veninde, begge hendes forældre løb og hun løb vist allerede med dem i børnehaven.  

Men hvis din søn vil løbe, så løber i. Og det er jo ikke meget i løber hver gang.

Anmeld Citér

18. april 2015

PernilleogLouis

Jeanne skriver:

Han har da fart på  

det varer i hvert fald ikke længe før han kan løbe hurtigere end mig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.