Har kvalme! Hvad skal jeg spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg har brug for mad for at kvalmen ikke er der. Men så snart jeg er færdig, er kvalmen der igen. Vil æde hele tiden. 

Hvad kan jeg spise for at det ikke kun er usundt?  Som ikke er kvalmende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

Beem82

Har også haft besvær med konstant kvalmefremkaldende sult og utilpashed efter måltiderne pga bla eftersmag. Det er heldigvis på retur nu (12+1).

Det jeg har fornemmet der har været bedst var grønt, gulerodsstave, agurk (synes dog det har været svært at finde nogen velsmagende desværre), ærter og edamamebønner. Og appelsiner lige nu, åh de er gode og friske.

Har forsøgt mig med kiks og knækbrød (de grove slags), men det har ikke virket for mig. Og de mere usunde ting som koldskål og rosiner kan virkelig lave rav i det - øv

For mig har det faktisk følt som om jeg virkelig skal prøve at holde blodsukkeret stabilt, skrider det bliver jeg utilpas. Bare ikke så nemt når jeg har en bundløs sød tand 

Anmeld Citér

18. april 2015

JaniceMonique

Jeg døjer i Indinellem også med vild kvalme, men er begyndt at spise et halvt æble hver gang hvis muligheden er der, og det virker fantastisk! ���� Så det kunne være et forsøg værd 

Anmeld Citér

19. april 2015

Anonym trådstarter

Beem82 skriver:

Har også haft besvær med konstant kvalmefremkaldende sult og utilpashed efter måltiderne pga bla eftersmag. Det er heldigvis på retur nu (12+1).

Det jeg har fornemmet der har været bedst var grønt, gulerodsstave, agurk (synes dog det har været svært at finde nogen velsmagende desværre), ærter og edamamebønner. Og appelsiner lige nu, åh de er gode og friske.

Har forsøgt mig med kiks og knækbrød (de grove slags), men det har ikke virket for mig. Og de mere usunde ting som koldskål og rosiner kan virkelig lave rav i det - øv

For mig har det faktisk følt som om jeg virkelig skal prøve at holde blodsukkeret stabilt, skrider det bliver jeg utilpas. Bare ikke så nemt når jeg har en bundløs sød tand 

Jeg kan spise hele tiden. Jeg prøver med grøntsagsstave, men jeg skal helst have brød, pasta, ris og nudler hele tiden. I dag kastede jeg op midt i maden, men blev alligevel nødt til at gå ind og spise videre, for at få det bedre.  Må prøve med dine råd. Tak. 

Føler jeg har tømmermænd hele tiden. (Har jeg selvfølgelig ikke). Haha, men sådan føles det. 

Anmeld Citér

19. april 2015

Anonym trådstarter

JaniceMonique skriver:

Jeg døjer i Indinellem også med vild kvalme, men er begyndt at spise et halvt æble hver gang hvis muligheden er der, og det virker fantastisk! ���� Så det kunne være et forsøg værd 

Tak for dit råd. 

Jeg har spist æble når jeg fx har gået for længe uden mad og bare skal have noget ned inden jeg føler jeg skal kaste op. og det har virket lidt. så tak.. 

Anmeld Citér

19. april 2015

merichs

Her har diverse bær/frugt/melon været det bedste når jeg har kvalme

Anmeld Citér

19. april 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kakaomælk...ikke det sundeste...men det holdt sulten for døren når mad bare ikke lige er lækkert. Når så den værste kvalme havde lagt sig (især om morgenen) så begyndte jeg på maden...suppleret med kakao. Jeg brugte det hen til omkring uge 22 og så blev det hele lidt mere normalt i forhold til mad :-)

Anmeld Citér

19. april 2015

Mama85

Jegermoar skriver:

Kakaomælk...ikke det sundeste...men det holdt sulten for døren når mad bare ikke lige er lækkert. Når så den værste kvalme havde lagt sig (især om morgenen) så begyndte jeg på maden...suppleret med kakao. Jeg brugte det hen til omkring uge 22 og så blev det hele lidt mere normalt i forhold til mad :-)

Det virkede også her- dog skulle det være en Cocio 

Anmeld Citér

20. april 2015

Beem82

Anonym skriver:

Jeg kan spise hele tiden. Jeg prøver med grøntsagsstave, men jeg skal helst have brød, pasta, ris og nudler hele tiden. I dag kastede jeg op midt i maden, men blev alligevel nødt til at gå ind og spise videre, for at få det bedre.  Må prøve med dine råd. Tak. 

Føler jeg har tømmermænd hele tiden. (Har jeg selvfølgelig ikke). Haha, men sådan føles det. 

Var så lidt

Havde det virkelig også som om jeg havde tømmermænd i mere end en måned. Dårlig mave, kvalme, svimmelhed - og så den evindelige sult...

Håber dit også snart aftager. Skal stadig passe på men det er slet ikke så slemt mere. Nu har jeg kun enkelte dårlige dage af og til 

Anmeld Citér

20. april 2015

Anonym trådstarter

Har i også oplevet, at man nærmest ikke kan køre bil? Når jeg sidder bag rettet, er jeg lige ved at kaste op.  også hvis andre kører, men det er i det mindste mere praktisk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.