Skoldkopper ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
11 svar
1 synes godt om
17. april 2015

bøllen

hvornår er smitte riskikoen over ved skoldkopper ? 

Kan læse på nettet at når de er tørret ind men er det , det samme som at der er sår på ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Ja tørret ind er når der er skorpe på

Anmeld Citér

17. april 2015

bøllen

Mulllesmor skriver:

Ja tørret ind er når der er skorpe på

Altså når der er sår på alle ?? 

Anmeld Citér

17. april 2015

Ka+Ma=Be

bøllen skriver:

Altså når der er sår på alle ?? 

Ja 

Anmeld Citér

17. april 2015

bøllen

Ka+Ma=Be skriver:

Ja 

Super 

Anmeld Citér

17. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Ja barnet må reelt det ikke komme i institution fær der er skorpe på dem alle så for nogle kan det tage 14 dage eller mere akt efter hvor hårdt man er ramt... Min ældre var hjemme i 10 dag og havde rigtig mange min yngste fik det ds han var 4 mdr og fik 20 kopper i alt så det tog ingen tid.. Du kan få en zinkspray på apoteket som tager kløen og får dem til at tørre ret hurtigt

Anmeld Citér

17. april 2015

L&V

bøllen skriver:

hvornår er smitte riskikoen over ved skoldkopper ? 

Kan læse på nettet at når de er tørret ind men er det , det samme som at der er sår på ? 

Altså de ka jo smitte i helt op til 23 dage før de bryderud men barnet må ik komme i institutionen før der er skorpe på. Det er lige så meget fordi de åbne sår er oplagte til børnesår

Anmeld Citér

17. april 2015

Jibbe

Jeg synes godt nok der er mange skoldkopper heroppe for tiden... Håber han er ved at være ovenpå igen .

Anmeld Citér

17. april 2015

bøllen

Mulllesmor skriver:

Ja barnet må reelt det ikke komme i institution fær der er skorpe på dem alle så for nogle kan det tage 14 dage eller mere akt efter hvor hårdt man er ramt... Min ældre var hjemme i 10 dag og havde rigtig mange min yngste fik det ds han var 4 mdr og fik 20 kopper i alt så det tog ingen tid.. Du kan få en zinkspray på apoteket som tager kløen og får dem til at tørre ret hurtigt

Det er ikke mit barn som er ramt  Endnu men en venindes . Vi snakkede blot om, at når der var sår på var det samme som skorper som nettet skriver . 

Anmeld Citér

17. april 2015

bøllen

L&V skriver:

Altså de ka jo smitte i helt op til 23 dage før de bryderud men barnet må ik komme i institutionen før der er skorpe på. Det er lige så meget fordi de åbne sår er oplagte til børnesår

Ja ved godt de smitter inden udbrud . Det er ikke mit barn som er ramt . Men har en veninde hvis barn har skoldkopper , så vi snakkede om , om sår på er det samme som " at skorperne er tørret ind " som nettet skriver . Jeg har nemlig ikke har skoldkopper i huset  mange år ... Så søgte Info på google ... Syntes der er så mange delte meninger om hvornår de ikke smitter mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.