Nf eller md??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
6 svar
3 synes godt om
17. april 2015

Anonym trådstarter

Hej piger, hvornår er det man får afvide om barnet er sundt og rask?? Er det til NF eller MD??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Emisoph

Anonym skriver:

Hej piger, hvornår er det man får afvide om barnet er sundt og rask?? Er det til NF eller MD??

Til NF får du risikoen for Downs at vide.

Til MD gennemtjekkes organer, flow i navlestrengen osv., så, svaret må være ved begge

Anmeld Citér

17. april 2015

Jn81

Anonym skriver:

Nu er jeg stødt på ordet/bogstaverne "MD" så mange gange... Men må simpelthen krybe til korset og spørge... Hvad betyder det? NF er jeg med på... 

Anmeld Citér

17. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg vil tro det er misdannelse, det står for.

Anmeld Citér

17. april 2015

Sandratoft

Frunielsen81 skriver:

Nu er jeg stødt på ordet/bogstaverne "MD" så mange gange... Men må simpelthen krybe til korset og spørge... Hvad betyder det? NF er jeg med på... 

Det er forkortelse for den misdannelses scanning man skal til omkring uge 20  

Anmeld Citér

17. april 2015

Jn81

Sandratoft skriver:

Det er forkortelse for den misdannelses scanning man skal til omkring uge 20  

Nåååå... Så blev jeg lige det klogere... 

Anmeld Citér

17. april 2015

Kløver

Anonym skriver:

Umiddelbart begge 

ved nf tjekkes der for kromosom fejl- downs syndrom, moderkagens placering, og str på barnet, 

ved md er det barnets generelle helbred, hjertet tjekkes for flow, huller, antalhjertekamre osv, andre indre organer som mavesæk og blære. Hjernen tjekkes for om begge hjernedele er der og alt ser normalt ud, str på barnet måles og der kigges efter moderkage og placering, fostervand og generelt om barnet ser normalt ud, 2 arme og ben, osv  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.