ang forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. april 2015

Anonym trådstarter

Hej 

Er der nogle herinde der ved om man automatisk får forældremyndigheden hvis den anden forældre ikke har være en del af barnets liv i mange mange år ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Sprit25

Det får du ikke, den skal fratages ved en domstol eller ved han selv frasiger sig det.

Anmeld Citér

17. april 2015

dukke

Anonym skriver:

Hej 

Er der nogle herinde der ved om man automatisk får forældremyndigheden hvis den anden forældre ikke har være en del af barnets liv i mange mange år ? 

Det gør man ikke

Anmeld Citér

17. april 2015

Elgaard73

Det gør man ikke, men hvis den ene forælder har været fraværende i 5 år (mener jeg at det er), skulle det ikke være så svært for den anden forælder at søge den fulde forældermyndighed.

Men det kører altså ikke af sig selv. Du skal selv sætte det i gang.

Du behøver selvfølgelig ikke at vente de 5 år, men så skal du bare have nogle virkelig gode argumenter for at få den alene.

Anmeld Citér

17. april 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Det gør man ikke, men hvis den ene forælder har været fraværende i 5 år (mener jeg at det er), skulle det ikke være så svært for den anden forælder at søge den fulde forældermyndighed.

Men det kører altså ikke af sig selv. Du skal selv sætte det i gang.

Du behøver selvfølgelig ikke at vente de 5 år, men så skal du bare have nogle virkelig gode argumenter for at få den alene.

Har skam kørt sagen så ved godt der ikke sker så meget af sig selv men kunne godt være der var noget efter nogle år for nu det 5 år siden og han ser stadig ikke sit barn 

Anmeld Citér

17. april 2015

Fremad

Anonym skriver:

Har skam kørt sagen så ved godt der ikke sker så meget af sig selv men kunne godt være der var noget efter nogle år for nu det 5 år siden og han ser stadig ikke sit barn 

Her var beskeden mindst 7 år uden nogen form for kontakt overhovedet...

De ser samtidig på hvor meget kontakt barnet evt havde inden pausen, barnets alder og om der har været en anden faderfigur...  

Anmeld Citér

17. april 2015

Leneur

Silje min datter var ikke en gang 5 år, da jeg endelig fik den fulde forældremyndighed over hende men det var da også først i anden forsøg det lykkedes mig. Hun har heller ALDRIG set hendes biofar, eller modtaget børnepenge fra ham, de sidste par år men alligevel ville han ikke skrive under på et pas til hende, så dommeren slog på den manglende kontakt, at han ikke betaler børnepenge og at han ikke ville samarbejde (passet). De kigger jo på forskellige ting og på hvordan historikken er.

Håber på det bedste for dit barn og selvfølgelig også dig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.