Nogle med erfaring med fertilitet efter steorider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.251 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste har DESVÆRRE i en årrække brugt anabolske steorider sideløbende med hans træning ... han fik engang lavet en sædprøve, ca.  3 uger efter han havde afsluttet en kur - der var INGEN sædceller i den prøve (højt sandsynlig pga. steoriderne, da han ung og umiddelbart burde være fertil) !

Kan der nu, efter han er stoppet med steorider, være kommer sædceller i hans sæd igen ? Eller er sædceller bare væk for altid, når de er "nedbrudt" (eller hvordan det nu foregår) af steorider ??

Er der nogen der ved noget om dette / har erfaring med det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

Min kæreste har DESVÆRRE i en årrække brugt anabolske steorider sideløbende med hans træning ... han fik engang lavet en sædprøve, ca.  3 uger efter han havde afsluttet en kur - der var INGEN sædceller i den prøve (højt sandsynlig pga. steoriderne, da han ung og umiddelbart burde være fertil) !

Kan der nu, efter han er stoppet med steorider, være kommer sædceller i hans sæd igen ? Eller er sædceller bare væk for altid, når de er "nedbrudt" (eller hvordan det nu foregår) af steorider ??

Jeps 

jeg har en kæreste der har været lige så "dum" at indtage det skidt for 13-15 år siden og han kan ikk få børn naturligt 

han er 98% steril

så vi er i behandling da der er lidt celler som de kan bruge og det har da befrugtet 4 æg

Anmeld Citér

17. april 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Brug af anabolske steroider kan give nedsat sædkvalitet, den er dog til dels reversibel, det vil sige, at man kan forbedre den, men dette kan tage rigtig lang tid.

Det er nok mere bekymrende, at der SLET ikke er liv, men hvis udgangspunktet har været dårligt, så kan de anabolske steroider måske havde gjort, at udfaldet er sådan, dette er dog bekymringer, og han kan selv prøve at undgå de ting, der kan forringe kvaliteten over de næste 3-4 måneder, bl.a. varme bade, rygning (Google dette), og han kan også forsøge ekstra vitaminer.

Er han helt afklaret med at stoppe med de anabolske steroider? Det bliver jo en voldsom omvæltning både psykisk og fysisk, og der er også eksempler på mænd, der bliver ved i smug, ligesom ved rygeafvænning, fordi det er en gammel vane, der er svær at slippe, og ved rygning får man et sundere udseende, som jo opleves som en gulerod, hvorimod han nok vil opleve stop med steroider som noget negativt for hans krop.

Anmeld Citér

17. april 2015

Anonym trådstarter

MarianneRubi skriver:

Jeps 

jeg har en kæreste der har været lige så "dum" at indtage det skidt for 13-15 år siden og han kan ikk få børn naturligt 

han er 98% steril

så vi er i behandling da der er lidt celler som de kan bruge og det har da befrugtet 4 æg

dejligt at det trods alt ikke er helt umuligt for jer  

Jeg ville ønske at min kæreste bare havde nogle få celler, så der var en lille chance ... jeg håber der kan komme nye sædceller til med tiden, nu hvor han er stoppet med det skidt....

Anmeld Citér

17. april 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Brug af anabolske steroider kan give nedsat sædkvalitet, den er dog til dels reversibel, det vil sige, at man kan forbedre den, men dette kan tage rigtig lang tid.

Det er nok mere bekymrende, at der SLET ikke er liv, men hvis udgangspunktet har været dårligt, så kan de anabolske steroider måske havde gjort, at udfaldet er sådan, dette er dog bekymringer, og han kan selv prøve at undgå de ting, der kan forringe kvaliteten over de næste 3-4 måneder, bl.a. varme bade, rygning (Google dette), og han kan også forsøge ekstra vitaminer.

Er han helt afklaret med at stoppe med de anabolske steroider? Det bliver jo en voldsom omvæltning både psykisk og fysisk, og der er også eksempler på mænd, der bliver ved i smug, ligesom ved rygeafvænning, fordi det er en gammel vane, der er svær at slippe, og ved rygning får man et sundere udseende, som jo opleves som en gulerod, hvorimod han nok vil opleve stop med steroider som noget negativt for hans krop.

Min kæreste er stoppet og er helt afklaret med at det er slut ... så den del er jeg ikke bekymret for. Han mener selv at efter han er stoppet, er det muligt at der kan komme sædceller i hans sæd igen, altså med tiden... men hvad ved jeg, måske det bare er noget han bilder sig ind. Jeg håber han har ret .... ellers må man sige det er en voldsom pris han har betalt for at se godt ud

Anmeld Citér

17. april 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

dejligt at det trods alt ikke er helt umuligt for jer  

Jeg ville ønske at min kæreste bare havde nogle få celler, så der var en lille chance ... jeg håber der kan komme nye sædceller til med tiden, nu hvor han er stoppet med det skidt....

Jeg håber da det sker for jer 

for det er virkelig noget skidt 

vi har kæmpet i 6 år nu med at blive gravide selv 

og det præger hans dårlige samvittighed over han tog det skidt  

men lad os håbe der kommer lidt liv med tiden hvertfald 

Anmeld Citér

17. april 2015

Anonym trådstarter

MarianneRubi skriver:

Jeg håber da det sker for jer 

for det er virkelig noget skidt 

vi har kæmpet i 6 år nu med at blive gravide selv 

og det præger hans dårlige samvittighed over han tog det skidt  

men lad os håbe der kommer lidt liv med tiden hvertfald 

øv øv for jer også  Og tak for det - håber også det lykkes for jer

Jeg håber på at sædcellerne kan "gå i produktion" igen, efter de er stoppet med det skidt .... men ved det ikke - er det noget du evt. ved noget om ?

Anmeld Citér

17. april 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

øv øv for jer også  Og tak for det - håber også det lykkes for jer

Jeg håber på at sædcellerne kan "gå i produktion" igen, efter de er stoppet med det skidt .... men ved det ikke - er det noget du evt. ved noget om ?

Jeg har ikk meget kendskab til det desværre 

så der må jeg være dig et svar skyldigt 

men jeg tror da at hvis man spiser ordenligt slipper skadelige ting for kroppen og motionere så skal kroppen noget begynde at genopbygge de ødelagte ting 

nok ikk 100% til en velfungerende krop men bare en del af det hvertfald 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.