Hvorfor hurtig første barn men ikk andet gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
10 svar
2 synes godt om
17. april 2015

Anonym trådstarter

Hey jer derude

jeg høre/læser tit at nogen har fået første barn hurtigt mens andet barn Tar intet mange måneder ellers kommer man i behandling. 

er nysgerrig over hvad det kan skyldes?

er det alderen?

en ny partner?

eller noget helt andet?

hvor længe tog det ved jer med nr 2 i forhold til nr 1? Og hvorfor?

jeg har godt nok lige født for nogle måneder siden (første barn) og den gang bliv jeg gravid på 3 cyklus ( har været både på p-piller først og derefter p-stav) så homonerne sku lige ud af kroppen først. 

men vi tænker ikk på at lave nr nu mere om nogle år. Men kan ikk lad være med at tænke på alt det der bliver skrevet om hvor længe det kan tag for at lave nr 2.

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Manna

her tog den første tre måneder i en alder af 36. Nummer to tog et par år og vi endte med at få lidt hjælp (en enkelt insemination). Her tror jeg det skyldtes alderen.

Anmeld Citér

17. april 2015

M (:

Anonym skriver:

Hey jer derude

jeg høre/læser tit at nogen har fået første barn hurtigt mens andet barn Tar intet mange måneder ellers kommer man i behandling. 

er det alderen?

en ny partner?

eller noget helt andet?

jeg har godt nok lige født for nogle måneder siden (første barn) og den gang bliv jeg gravid på 3 cyklus ( har været både på p-piller først og derefter p-stav) så homonerne sku lige ud af kroppen først. 

men vi tænker ikk på at lave nr nu mere om nogle år. Men kan ikk lad være med at tænke på alt det der bliver skrevet om hvor længe det kan tag for at lave nr 2.

på forhånd tak

Her tog nummer 1 en måned og nummer 2 to måneder - mon der danner sig et mønster? 

Anmeld Citér

17. april 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Hey jer derude

er det alderen?

en ny partner?

eller noget helt andet?

på forhånd tak

Her var jeg midt i 20erne med nummer 1 og det tog Ca. 7 mdr med nummer 2 var jeg over 30 og det tog 16 mdr. Så måske havde det noget med alderen at gøre. Nummer 3 nåede vi at snakke om og 14 dage senere var testen positiv og der var jeg 35 så intet mønster her..

Anmeld Citér

17. april 2015

helle85

Anonym skriver:

Hey jer derude

er det alderen?

en ny partner?

eller noget helt andet?

på forhånd tak

Første gang tog det ca 1 år hvor jeg også aborterede 1 gang.  Med barn Nr 2 tog det ca 3 mdr. Men nåde så Heller ikke at Være på p piller eller noget da vist plan lagde at få Nr 2

Anmeld Citér

17. april 2015

mortilnoahogmelina

Her tog nr er 3 måneder . 

Nr to tog 2 måneder men endte i en ma og ti måneder senere var jeg gravid igen . 

Anmeld Citér

17. april 2015

(august)

nr 1 tog 4 år hvori vi var igennem et år med ICSI

nr 2 var i første skud uden hjælp

nr 3 tog 3 mdr uden hjælp

Så heller ikke noget mønster her.

Anmeld Citér

17. april 2015

Mamacita til 2 piger

Her var nr. 1 der bare lige pludselig uden varsel...  Da var jeg 25..

nr. 2 blev lavet i første forsøg, da jeg var 29.. Fik fjernet hormonspiral d. 2/6-14 og 27/2-15 sad jeg med baby i armene - født 14 dage før termin!!  

Det var ret vildt, vi havde jo ikke lige regnet med at det gik SÅ stærkt! 

Så jeg det også kan gå den anden vej.. Min veninde havde kæmpet for at få nr. 1 i flere år.. De tænkte så at det jo tog lidt tid, og gik i gang med pb 2.. Den var der så bare i første forsøg og der er så 17 mdr. mellem de to..  

Anmeld Citér

18. april 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hey jer derude

er det alderen?

en ny partner?

eller noget helt andet?

på forhånd tak

Første barn tog ca 4 forsøg og jeg var 25 da vi prøvede.

Andet barn tog ca 3 forsøg og jeg var 27 

Anmeld Citér

18. april 2015

Hike

Blandt mine veninder, synes jeg nærmere der er en omvendt tendens- at nr. to (og 3) er lavet hurtigere end nr. et.. 

Mine tre er lavet i første forsøg, så kan ikke bruges i nogen statistik på det punkt..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.