FrkHS skriver:
Jeg hader den side af mig selv der kommer frem, når jeg bliver konfronteret med det jeg allermindst har lyst til at blive konfronteret med - Andres lykkelige omstændigheder.. Når andre bliver gravide. Når andre får det jeg allermest ønsker mig, og som jeg har kæmpet mig gennem 6 satans hårde iui'er uden snerten af at opnå resultat.
Igen idag var filmen ved at knække for mig. Da en super sød kollega popper "den gode nyhed" - hun er gravid. Så sidder man bare dér midt i sin pause og føler man forsvinder fra sin egen krop og prøver at stille op med den rigtige grimasse, når man mest af alt bare har lyst til at løbe skrigende væk.
Hvor længe kan man blive ved med at være hende den søde der glæder sig?.. Må bægeret ikke godt bare flyde en lille smule over snart?
Jeg kan sagtens forstå dig (og så dog alligevel ikke, for for os tog det "kun" 8 cyklusser), og det må være ubeskriveligt hårdt at sidde og se på, at andre opnår det, som man ikke selv lader til at kunne.
Dog vil jeg alligevel sige, at jeg håber, at jeg misforstår dig, når jeg læser det som at du vil sige noget negativt/undlade at sige tillykke eller på anden måde tilkendegive, at du er glad på deres vegne, når folk omkring dig annoncerer deres graviditet. Du behøver ikke at blive på kontoret og hoppe omkring og kramme hende af glæde, men jeg synes at et tillykke er på sin plads. Det er jo ikke hendes skyld, at du ikke bliver gravid, og du bliver ikke mindre gravid af, at hun er blevet det
At du så har brug for en tudetur på toilettet bagefter tror jeg ikke at der er nogen, som ikke kan forstå, men at "lade bægeret flyde over" overfor en glad kollega som fortæller om vidunderlige nyheder synes jeg ikke, at man man tillade sig.
Jeg håber at der snart er gevinst for jer 
Anmeld
Citér