Hjælp til at få barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
3 svar
1 synes godt om
16. april 2015

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er blevet steriliseret i år 2013 grundet pres fra daværende kæreste, jeg har i mellem tiden fundet ny kæreste og fortrudt at jeg er blevet steriliseret.

Nu har jeg så skrevet med en fertilitets klinik og de siger at jeg sagtens kan få forsøg gennem det offentlige som reagensglas behandling.

Min kærestes sæd fejler ingenting så det er hans der skal bruges til forsøgene og naturligvis mine egne æg.

Er der nogen der har stået i samme situation?

Skal man stadig tage alt det der medicin for danner jo fint nok æg?

samt nogen der ved hvor lang tid vente tid der er til at komme i gang vi bliver henvist til OUH?

Vil de tænke på ens økonomiske status?

Mvh

Den bekymrede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2015

Anonym trådstarter

Slet ingen som har nogen gode råd eller som kan svare på mine spørgsmål?

Anmeld Citér

17. april 2015

LilleMie

Anonym skriver:

Hej

Jeg er blevet steriliseret i år 2013 grundet pres fra daværende kæreste, jeg har i mellem tiden fundet ny kæreste og fortrudt at jeg er blevet steriliseret.

Nu har jeg så skrevet med en fertilitets klinik og de siger at jeg sagtens kan få forsøg gennem det offentlige som reagensglas behandling.

Min kærestes sæd fejler ingenting så det er hans der skal bruges til forsøgene og naturligvis mine egne æg.

Er der nogen der har stået i samme situation?

Skal man stadig tage alt det der medicin for danner jo fint nok æg?

samt nogen der ved hvor lang tid vente tid der er til at komme i gang vi bliver henvist til OUH?

Vil de tænke på ens økonomiske status?

Mvh

Den bekymrede

Jeg har ikke selv stået i samme situation, men kender lidt til behandlingsverdenen, dog i privat regi.

Du vil stadig skulle tage hormoner, da man gerne vil have flere æg ud ved en ægudtagningen. Du bliver derfor stimuleret til at danne flere æg, som de så tager ud, når de er modne. Alle æg bliver forsøgt befrugtede og så ser de på, hvordan de deler sig i løbet af de næste dage (men ikke alle vil dele sig og nogle vil gå til). Typisk efter 2 dage vil du få lagt det bedste æg tilbage og hvis der er andre gode æg, vil de blive frosset ned, så der er til endnu et forsøg.

Jeg mener bestemt ikke, at der bliver set på ens økonomiske statur.

Mht. ventetiden har jeg ingen erfaring, da vi jo var i det private (da det var vores fælles barn nr. 2).

Held og lykke med det hele  Og jeg håber, at andre kan supplere mine svar 

Anmeld Citér

18. april 2015

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Jeg har ikke selv stået i samme situation, men kender lidt til behandlingsverdenen, dog i privat regi.

Du vil stadig skulle tage hormoner, da man gerne vil have flere æg ud ved en ægudtagningen. Du bliver derfor stimuleret til at danne flere æg, som de så tager ud, når de er modne. Alle æg bliver forsøgt befrugtede og så ser de på, hvordan de deler sig i løbet af de næste dage (men ikke alle vil dele sig og nogle vil gå til). Typisk efter 2 dage vil du få lagt det bedste æg tilbage og hvis der er andre gode æg, vil de blive frosset ned, så der er til endnu et forsøg.

Jeg mener bestemt ikke, at der bliver set på ens økonomiske statur.

Mht. ventetiden har jeg ingen erfaring, da vi jo var i det private (da det var vores fælles barn nr. 2).

Held og lykke med det hele  Og jeg håber, at andre kan supplere mine svar 

Tusind tak for dit svar så blev jeg lidt klogere der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.