Eksperthjælp: Har ikke mærket liv i en uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.127 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. april 2015

Charlotte Grumme

Hej Charlotte.

Jeg er gravid i 20. uge - og har mærket meget liv (små spark/puf) i ca en uge. for et par dage siden fik jeg et hårdt puf i maven, da min kæreste ville sætte sig op - og stødte af mod min mave, og har ikke mærket liv siden. Skal jeg være nervøs?

Hilsen Signe

Charlottes svar

Kære Signe,

Du skriver at du er blevet trykket i maven og siden har du ikke mærket liv. Hvis du ikke har smerter, hvis du ikke bløder eller hvis du ikke på anden måde mærker særlige forandringer i din mave (ud over at mærke liv) så behøver der ikke at være noget galt.

Dit barn er ret lille inde i din mave, så måske sparker den bare på en sådan måde at du ikke kan mærke den.

Men har du slet ikke mærket den siden, så ville jeg da mene su skulle kontakte det sted hvor du skal føde, og høre om det ville være muligt med en scanning eller jordemoderundersøgelse, så man lige kunne høre hjertelyden og berolige dig.

Men som sagt, jeg tror virkeligt ikke at der er noget galt.

Mange hilsner Charlotte, (www.grumme.dk)

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.