Spørgsmål vedr autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
3 svar
3 synes godt om
16. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvorfor er det man siger de små ikke må sidde i en autostol i mere end 20 min ad gangen?

altså er klar over det er noget med at det ikke er godt for deres ryg, men de ligger jo mere eller mindre ned, så der kommer da ikke pres på ryggen eller?

og hvor langt frem gælder den tommelfingerregel - er det helt indtil 9 mdr, eller kun når de er helt små?

spørger fordi vi overvejer om vi bør leje en autolift til sommerferien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

FrkGranger

Lomm skriver:

Hvorfor er det man siger de små ikke må sidde i en autostol i mere end 20 min ad gangen?

altså er klar over det er noget med at det ikke er godt for deres ryg, men de ligger jo mere eller mindre ned, så der kommer da ikke pres på ryggen eller?

og hvor langt frem gælder den tommelfingerregel - er det helt indtil 9 mdr, eller kun når de er helt små?

Reglen gælder til de kan side selv...

Her bor jeg i Vestjylland og familien på Sjælland vi kørte da han var 2 mdr og så længe han sov kørte vi og når han vågnede stoppede vi pg holdt pause i 30 min hvor han fik mad og visnakkedee...

Det var sp der foreslog den løsning...

Anmeld Citér

16. april 2015

asff

Lomm skriver:

Vores sundhedsplejerske fortalte os, det var en gammel regel.. De må bare ikke sidde HELT stille i autostolen. Men de gør de heller ikke, der er jo bevægelse, da det foregår i en bil. Det er vidst kun i DK  vi har de regler. Vi fuldte hendes råd, og vores pige er sund og rask.

Anmeld Citér

16. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Den rettesnor gælder til de er ca 2 mdr. Efter det burde deres ryg kunne tåle lidt mere. Jeg er ikke ekspert på området, men nej selvom de nærmest ligger ned, er der bare ikke godt for dem! 

Da min datter var helt lille kunne vi godt køre i 40 min ca hvis hun sov. Men det er mere at det ikke er hver dag i en time ad gangen. Eller hvis du handler ind at det bliver i den. Selvfølgelig er en hurtig tur i Rema okay, men ikke en shoppingtur, "Bilka rundt" eller lignende.

Så hellere have liften med. Vi brugte meget at have Liften med og proppe den ned i en indkøbsvogn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.