Babys vægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
8 svar
3 synes godt om
16. april 2015

HVPigen

Har længe gået og undret mig lidt over en ting, når jm skal måle vægten på ens barn selvfølgedig er det et skud fra tasten men hun måler jo ikke altid helt forkert. 

jeg er lidt overvægtigt og alt mit fedt sætter sig faktisk på maven.
altså ja hvis folk ikke vidste jeg var gravid ville de sgu nok heller ikke gætte det. 
men kan en jordmoder stadig godt se hvor stor hun ca er?? 

Altså jeg tænker en overvægtig /kraftig kvinde må da være svære end tynd hvor maven faktisk er rund  ? 

eller vil hun højst sandsynligt sende mig til vægtscanning?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

Missy_B

HVPigen skriver:

Har længe gået og undret mig lidt over en ting, når jm skal måle vægten på ens barn selvfølgedig er det et skud fra tasten men hun måler jo ikke altid helt forkert. 

altså ja hvis folk ikke vidste jeg var gravid ville de sgu nok heller ikke gætte det. 

Altså jeg tænker en overvægtig /kraftig kvinde må da være svære end tynd hvor maven faktisk er rund  ? 

De kan godt give et skud selvom man er stor, og man bliver kun sendt til scanning hvis jm mistænker at barnet ikke vokser som det skal fx fordi symfysemålet ikke vokser.

Anmeld Citér

16. april 2015

jenny4

HVPigen skriver:

Hun skyder ikke ud fra dit udseende, men ved at måle symfyse (fra bund til top af livmoderen) som hun sammenligner med de tidligere mål. Og allervigtigst så mærker hun barnet gennem dit maveskind. Det er selvfølgelig nok nemmere på en slankere kvinde, men hun er så trænet, at hun godt kan få fat igennem. Hvis hun Er i tvivl eller skønner at barnet et lille eller stort kan det være du kommer til en supplerende vægtscanning. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Tutter92

Tror ikke hun kigger på maven for at vurdere vægten på baby. Han mærker på babyen uden på din mave, og så kommer hun med en vurdering ud fra det. Sådan har min jm gjort. Og hendes vurdering var Meget tæt på min søns vægt.

Anmeld Citér

16. april 2015

HVPigen

Åh okay jeg tænkte nemlig de mærkede på maven men så vil hun bare mærke en fed fedt klump hi hi 

men det giver jo god mening med symfryse det havde jeg slet ikke tænkt på 

Anmeld Citér

16. april 2015

Carina:-)

Jeg har en meget overvægtig bekendt som måtte gå til skanninger fordi jm ikke kunne mærke barnet men hun var altså virkelig stor som i 140 kg + Så er du bare alm overvægtig så tror jeg sagtens hun kan mærke det hun skal :)

Anmeld Citér

16. april 2015

HVPigen

Carina:-) skriver:

Jeg har en meget overvægtig bekendt som måtte gå til skanninger fordi jm ikke kunne mærke barnet men hun var altså virkelig stor som i 140 kg + Så er du bare alm overvægtig så tror jeg sagtens hun kan mærke det hun skal :)

Hihi så meget vejer jeg så ikke  

vejer 87 kg efter jeg blevet gravid er i uge 27 har PCo så alt sætter sig bare lige på maven men så burde jeg tage det roligt

Anmeld Citér

16. april 2015

Carina:-)

HVPigen skriver:

Hihi så meget vejer jeg så ikke  

vejer 87 kg efter jeg blevet gravid er i uge 27 har PCo så alt sætter sig bare lige på maven men så burde jeg tage det roligt

Herregud så er du jo bare et lille nips :) 
nej du skal ikke være urolig hun kan sagtens mærke det hun skal når du ikker større :)

Anmeld Citér

17. april 2015

HVPigen

Carina:-) skriver:

Herregud så er du jo bare et lille nips :) 
nej du skal ikke være urolig hun kan sagtens mærke det hun skal når du ikker større :)

hi hi tak for det! nu føler man ikke sig så ulækker og fed mere haha  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.