Hvornår er det godt at fortælle om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.294 visninger
8 svar
6 synes godt om
16. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg er i dag 10+1, og vi har egentlig bestemt at vi vil offentliggøre nyheden om graviditeten i morgen, men nu er jeg alligevel blevet i tvivl om hvor vidt det er for tidligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Jeg er i dag 10+1, og vi har egentlig bestemt at vi vil offentliggøre nyheden om graviditeten i morgen, men nu er jeg alligevel blevet i tvivl om hvor vidt det er for tidligt? 

Jeg ville personligt først sige det efter NF men det jo op til jer hvornår i fortæller nyheden nogen gør det jo allerede ved de 2 streger andre venter til de har været til MD eller når man begynder at kunne se det

Anmeld Citér

16. april 2015

Pigent

Nu er jeg ikke gravid og har ikke været det før, men når jeg engang bliver det så vil forældre, søskende og deres kærester få det afvide når vi tester positiv og har været ved læge og få afvide at jeg er gravid. Det gælder også kærestens familie. Jeg vil også fortælle det til min bedsteforældre og nok også min bedste veninde samme tid som forældre, søskende og deres kærester får det afvide. 

Jeg vil først offentliggøre det efter nf scanning. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar. Problemet ligger egentlig lidt i at jeg er plaget af voldsom kvalme og opkast, og vi kan snart ikke blive ved med at undskylde det med influenza 

Anmeld Citér

16. april 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Tak for svar. Problemet ligger egentlig lidt i at jeg er plaget af voldsom kvalme og opkast, og vi kan snart ikke blive ved med at undskylde det med influenza 

Jeg ville bare fortælle det nu... Du er 10 uger henne, det er et pænt stykke... Og jeg tænker at du har knyttet dig til barnet...

grunden til at jeg skriver som jeg gør, er at jeg selv har mistet to gange, og det var så rart med et netværk der vidste hvorfor man var ked af det... Hvis ikke mine familie havde vidst hvad vi gik igennem havde vi ikke klaret det...

så jeg ville fortælle de vigtige mennesker det (dog ikke evt søskende) tillykke med spiren 

Anmeld Citér

16. april 2015

JH12

Til nærmeste familie, kan man fortælle det når man lyster.. 

Men personligt ville jeg vente med 'resten af verden' til efter MD eller til hvis folk selv spørger.. 

Jeg er i uge 30 nu og 'resten af verden' ved ingenting endnu, medmindre de møder mig på gaden og selv spørger.. ☺️

Anmeld Citér

16. april 2015

Anonym trådstarter

JH12 skriver:

Til nærmeste familie, kan man fortælle det når man lyster.. 

Men personligt ville jeg vente med 'resten af verden' til efter MD eller til hvis folk selv spørger.. 

Jeg er i uge 30 nu og 'resten af verden' ved ingenting endnu, medmindre de møder mig på gaden og selv spørger.. ☺️

Vi er nu heller ikke sådan nogle der har behov for at råbe det til hele verden, eller offentliggøre det på Facebook. Jeg tror dog vi fortæller det til familien og de nærmeste venner (hvilket faktisk er en del ), og så tror jeg faktisk lynhurtigt nyheden breder sig, og jeg tænker at hele verden sikkert ved det om kort tid.

vi fortæller det også til vores søn på 9 år i morgen, og han kan i hvert fald ikke holde det hemmeligt 

Anmeld Citér

16. april 2015

Frk.S

Det er jo meget individuelt, hvornår man synes det er det rigtige tidspunkt, men der er da rigtig mange der venter til efter NF.

Jeg har et job, hvor jeg gerne skal offentliggøre det så hurtigt som muligt, da der skal laves lidt om i mine arbejdsopgaver. Derfor har jeg den holdning, at hvis mine kollegaer skal vide det, skal nærmeste familie. 1. gang testede jeg positivt en uge før jul - derfor kunne jeg vente med at fortælle det på job til efter nytår. Så familien og en af mine bedste veninder fik besked om det i julen. Da jeg havde offentliggjort det på job, var det officielt og blev også skrevet på FB.

2. gang fik nærmeste familie, nogle gode veninder og job også nyheden med det samme. Det blev dog først gjort helt officielt for "resten af verden" efter NF.

Jeg har egentlig haft det fint med at fortælle det med det samme - skulle noget være gået galt, havde det været rart at de nærmeste vidste det alligevel.
Desuden tror jeg, at jeg ville have haft svært ved at holde det skjult - specielt for min mor. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Babydrøm

Anonym skriver:

Vi har snakket om at fortælle det rimeligt tidligt til forældre og søskende, jeg vil have utroligt svært ved at holde det hemmeligt især over for mine mor og søstre, da vi er tætte, og hvis det værste sker, vil det nok være rigtig rart med støtte fra de nærmeste. Resten af familie og venner får det nok af vide efter nf 

Nu du er 10 uger henne, ville jeg da fortælle det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.