Mille:) skriver:
Hvis man bliver opsagt eller selv siger job op, hvordan er det så med IVF behandling?
Tænker på, at man jo ikke kan være 100% til rådighed pga scanninger (jeg har 1,5 timers kørsel hver vej), behandlinger, smerter, ÆU, ÆO osv eller skal man virkelig udskyde sin livsdrøm?
Arbejder et sted hvor chefen/direktøren nærmest kører et psykisk magtspil over mig, og jeg er der faktisk stadig kun pga jeg har en paragraf 56, og det vil være svært at søge nyt arbejde når man er i behandling...
Jeg er lidt bange for at han enten fyrer mig, eller jeg selv siger op da jeg virkelig ikke kan oveskue de evige skuffelser og psykiske pres.
sidder selv på kontoret da min kollega lige har sagt op pga stress...
Er bange for jeg ender i samme situation og hvad det har af betydning for vores behandling...
Jeg blev ledig, lige da vi startede i behandling (ICSI) og det har ikke været et problem. A-kassen ved godt, at jeg er i behandling og de har på intet tidspunkt givet udtryk for, at det er et problem. Hvis jeg blev kaldt til en jobsamtale, er det jo muligt lige at få flyttet en tid eller planlægge rundt om. Ellers bestemmer man jo selv, hvornår på døgnet man skriver ansøgninger osv.
Det lyder ikke som et særlig sjovt arbejde du har, og jeg ville da seriøst overveje at finde noget andet. Jeg har en veninde, der også bliver i sit arbejde af samme årsager som dig, og har nu flere gange fortrudt, at hun ikke skiftede for længe siden (da hun efter 2,5 år stadig ikke er gravid). Men man tænker jo, at næste gang sker det, og så kan det jo ikke betale sig at skifte, plus den dårlige samvittighed overfor den nye arbejdsgiver, hvis man starter ud med at skulle på barsel eller have en masse sygefravær.
Så jeg forstår godt dine tanker, men jeg er ret sikker på, at du ikke skal udskyde din drøm om et barn, bare fordi du siger dit arbejde op.