Gravid + overspisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.926 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, er gået på barsel. Inden da, sygemeldt fra uge 26. Jeg er begyndt at overspise. Jeg har virkelig ikke en stop-knap længere. Og det er ikke sunde ting, der ryger ind. Det er usunde og store mængder. 

Min mand siger jeg jo bare skal lade være. Men det kan jeg ikke. Tror det er fordi, jeg keder mig. Men jeg orker heller ikke, at lave noget.

Ved ikke engang, hvad jeg vil med dette indlæg. Jeg er bare SÅ ked af det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

ErDetSnartNU

Spiser du det, der er i huset, eller tager du også ud for at købe ind? I så fald, kan du så ikke lave indkøbsliste og holde dig strengt til den, eller alternativt få din mand til at købe ind og tage dine penge med, når han tager på arbejde, så du ikke selv kan komme afsted? Hvis du ikke har det i huset, og ikke har nogle penge at købe for, så kan du vel ikke komme til at spise usundt Alternativt, så begynd at lave lækre smoothier, græsk youghurt med akaciehonning og musli, bananpandekager (som kan laves uden sukker og smager goooodt) eller lignende når du er sliksulten - det kan måske hjælpe dig

Det lyder formynderisk, men tænk på, at det usunde du spiser nu ikke er sundt for jeres barn. 

Anmeld Citér

15. april 2015

Mulle0802

Over hvor lang en periode er det foregået. Det er vigtigt at du tager det seriøst, især hvis det er over en længere perioder. Det har du gjort ved at skrive her! Det kan udvikle sig til en spiseforstyrrelse, men ved at have fokus på det som du har, så kan du modarbejde at det går så galt. Tænker der ligger noget psykisk bag, overspisning er blot en af måderne det kan komme til udtryk på

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Spiser du det, der er i huset, eller tager du også ud for at købe ind? I så fald, kan du så ikke lave indkøbsliste og holde dig strengt til den, eller alternativt få din mand til at købe ind og tage dine penge med, når han tager på arbejde, så du ikke selv kan komme afsted? Hvis du ikke har det i huset, og ikke har nogle penge at købe for, så kan du vel ikke komme til at spise usundt Alternativt, så begynd at lave lækre smoothier, græsk youghurt med akaciehonning og musli, bananpandekager (som kan laves uden sukker og smager goooodt) eller lignende når du er sliksulten - det kan måske hjælpe dig

Det lyder formynderisk, men tænk på, at det usunde du spiser nu ikke er sundt for jeres barn. 

Jeg spiser alt usundt jeg kan finde i huset. Har ryddet lageret, og kylet det i skraldespanden. Skraldet en spand gulerødder, der kan stå i køleskabet.

Indkøbsturene går som regel okay- vi kører med madplan og indkøbsseddel. Aftensmaden er ret sund- prioriterer at vi alle får vores grøntsager.

Det kunne sådan set være en god idé, at give min mand mit dankort, og se, om jeg kan få styr på det sådan. Tak for dig svar! :-) 

Anmeld Citér

15. april 2015

Anonym trådstarter

Mulle0802 skriver:

Over hvor lang en periode er det foregået. Det er vigtigt at du tager det seriøst, især hvis det er over en længere perioder. Det har du gjort ved at skrive her! Det kan udvikle sig til en spiseforstyrrelse, men ved at have fokus på det som du har, så kan du modarbejde at det går så galt. Tænker der ligger noget psykisk bag, overspisning er blot en af måderne det kan komme til udtryk på

Det er startet for en måned siden- men været ret slemt de sidste to uger (synes jeg). 

Jeg tror da nok der ligger noget psykisk i det- og så dog... Jeg keder mig vanvittig meget. Jeg er vant til at lave en masse. Men pga. bækkenløsning er der knap så meget drøn på længere. 

Anmeld Citér

15. april 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Det er startet for en måned siden- men været ret slemt de sidste to uger (synes jeg). 

Jeg tror da nok der ligger noget psykisk i det- og så dog... Jeg keder mig vanvittig meget. Jeg er vant til at lave en masse. Men pga. bækkenløsning er der knap så meget drøn på længere. 

Det lyder meget som kedsomheds spisning og ikke en spiseforstyrrelse Men godt du opmærksom og holder øje med at det ikke udvikler sig til en spiseforstyrrelse

Anmeld Citér

15. april 2015

jenny4

Det der med at spise fordi man keder sig under en sygemelding, det kender jeg godt. Har du taget meget på af det eller reagerer du fordi du kan mærke at du ikke kan styre det?

Det har virket for mig at erstatte lækkerierne med vand, så når jeg har lyst til noget usundt så tager jeg i stedet et glas vand. I starten gjorde jeg det, at jeg stillede et glas på badeværelset så jeg slet ikke behøver gå ud i køkkenet. Du kan evt også starte med saftevand så du får opfyldt lidt af den søde smag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.