Johild skriver:
jeg er så trist og frustreret over projekt baby..
men hvor fanden går jeg hen og brokker mig..?
Min mand er efterhånden fyldt op..
føler det er lidt "forbudt" at være ked af at baby drømmen ikke bare vil gå i opfyldelse.. Specielt fordi det er nummer 2 og Man skal bare være glad på andres vejne og huske at det nok skal komme og i øvrigt bare lade være med at tænke/prøve..
jeg er så træt af at hører de sætninger, har bare lyst til at sige "luk røven"... Det er jo ikke det jeg har brug for.. Hvis jeg har brug for noget er det fanme et kram og at nogen vil sige højt at de godt kan forstå at det er træls/trist/svært/hårdt...
vi er i gang på 9. Måned og lige meget hvor jeg er eller skal hen er der gravide.. Min Facebook vrimler med piger der er blevet gravide eller lige har født..
Det er mega surt, når man går og venter på de to streger, og man så bare ser gravide overalt. Jeg har også hørt meget, at vi da er heldige, at vi allerede har et barn, og det er vi helt sikkert også, og jeg er så taknemmelig for det, men det ændrer ikke på frustrationen over, at vente på nr. to (vi nåede at vente to år og komme i behandling, inden de to streger kom, og jeg er nu 7+0).
Jeg har (ud over min mand, som også blev fyldt op) skrevet lidt herinde på baby.dk, og så havde jeg to kvinder, som jeg skrev meget sammen med, der begge var i behandling. Den ene en bekendt, som prøver at få første barn på nu 3. år, og en anden, som jeg fandt på nettet, som er i behandling for at få barn nr. 2 (ligesom jeg var).
Det har været dejligt at kunne læsse af til de to, som forstod fuldt ud alle frustrationerne, især den sidstnævnte der også kæmper for barn nr. 2. Vores begges første barn er kommet rimelig nemt, mens nr. 2 har ladet vente på sig, så alle tanker/frustrationer også om aldersforskel osv. osv. er blevet vendt.
Så mit råd må være at læsse af herinde eller finde nogle, måske også herfra, som du kan skrive private beskeder med. Prøv at skrive en privat besked til en, som du kan se er i samme situation som dig eller efterlys nogle i en tråd, der gerne vil skrive privat.
I hvert fald held og lykke med det hele