Hvor "brokker" i jer...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
8 svar
5 synes godt om
14. april 2015

Johild

jeg er så trist og frustreret over projekt baby..

men hvor fanden går jeg hen og brokker mig..? 

Min mand er efterhånden fyldt op..

føler det er lidt "forbudt" at være ked af at baby drømmen ikke bare vil gå i opfyldelse.. Specielt fordi det er nummer 2 og Man skal bare være glad på andres vejne og huske at det nok skal komme og i øvrigt bare lade være med at tænke/prøve..

jeg er så træt af at hører de sætninger, har bare lyst til at sige "luk røven"... Det er jo ikke det jeg har brug for.. Hvis jeg har brug for noget er det fanme et kram og at nogen vil sige højt at de godt kan forstå at det er træls/trist/svært/hårdt...

vi er i gang på 9. Måned og lige meget hvor jeg er eller skal hen er der gravide.. Min Facebook vrimler med piger der er blevet gravide eller lige har født..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

jenny4

Johild skriver:

føler det er lidt "forbudt" at være ked af at baby drømmen ikke bare vil gå i opfyldelse.. Specielt fordi det er nummer 2 og Man skal bare være glad på andres vejne og huske at det nok skal komme og i øvrigt bare lade være med at tænke/prøve..

jeg er så træt af at hører de sætninger, har bare lyst til at sige "luk røven"... Det er jo ikke det jeg har brug for.. Hvis jeg har brug for noget er det fanme et kram og at nogen vil sige højt at de godt kan forstå at det er træls/trist/svært/hårdt...

vi er i gang på 9. Måned og lige meget hvor jeg er eller skal hen er der gravide.. Min Facebook vrimler med piger der er blevet gravide eller lige har født..

1. Kram

2. Kan godt forstå det er træls

3. Du er velkommen til at brokke her

4. Krydser fingre for at det snart lykkedes

Anmeld Citér

14. april 2015

Jn81

Som "ufrivillig barnløs" på 10! År, kan jeg godt sætte mig ind i dine frustrationer over sætningerne "du skal bare slappe af" " prøv at lade være med at tænke på det så skal det nok komme" osv osv osv.... Har mest lyst til at sige "SÅ LUK DOG RØVEN, DU ANER IKK HVAD DU SNAKKER OM" 

min svigerinde har sagt det allerbedst, syns jeg.... "Jeg ønsker det SÅ meget for jer, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige.... For jeg har ikk prøvet det selv, så jeg kan umuligt sætte mig ind i hvad I går igennem.... "

Så forum som dette er perfekt til at komme af med "brok" og frustrationer 

Anmeld Citér

14. april 2015

MorTilN

Johild skriver:

Kan virkelig godt følge dig i det meste hen af vejen, så KÆMPE til dig. Jeg er selv skruk på snart 5. år og vi er ikke i gang endnu. Jeg får dem der "i alt for unge" "i har alt for travlt, nyd nu jeres ungdom" og så prækenen om alt det de mener man går glip af som ung vis man får barn før man tidelist er 27 år.

Anmeld Citér

15. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg var været meget åben med nogle af mine veninder. De fleste kan godt sætte sig ind i situationen og jeg har især været tæt omkring det med 2 af veninderne, da vi alle 3 er i gang med PB2. Vi tog ud og spise en aften og til vinsmagning efterfølgende for at have en aften, hvor vi bare kunne lukke brok og forventninger ud til hinanden. (det virkede for mig da jeg derefter i 10. cyklus testede positiv)

Anmeld Citér

15. april 2015

LilleMie

Johild skriver:

Det er mega surt, når man går og venter på de to streger, og man så bare ser gravide overalt. Jeg har også hørt meget, at vi da er heldige, at vi allerede har et barn, og det er vi helt sikkert også, og jeg er så taknemmelig for det, men det ændrer ikke på frustrationen over, at vente på nr. to (vi nåede at vente to år og komme i behandling, inden de to streger kom, og jeg er nu 7+0).

Jeg har (ud over min mand, som også blev fyldt op) skrevet lidt herinde på baby.dk, og så havde jeg to kvinder, som jeg skrev meget sammen med, der begge var i behandling. Den ene en bekendt, som prøver at få første barn på nu 3. år, og en anden, som jeg fandt på nettet, som er i behandling for at få barn nr. 2 (ligesom jeg var).

Det har været dejligt at kunne læsse af til de to, som forstod fuldt ud alle frustrationerne, især den sidstnævnte der også kæmper for barn nr. 2. Vores begges første barn er kommet rimelig nemt, mens nr. 2 har ladet vente på sig, så alle tanker/frustrationer også om aldersforskel osv. osv. er blevet vendt.

Så mit råd må være at læsse af herinde eller finde nogle, måske også herfra, som du kan skrive private beskeder med. Prøv at skrive en privat besked til en, som du kan se er i samme situation som dig eller efterlys nogle i en tråd, der gerne vil skrive privat.

I hvert fald held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

15. april 2015

migmigher

Kæmpe kram til dig. 

Vi kæmper også med nr. 2, og skal til 9 iui forsøg, efter vi har måtte springe en over på grund af ferie. 

Vores nr 1 kom nemt, og denne gang vil det bare ikke lykkes. 

Der er dog ingen der ved vi prøver, så jeg har ikke så mange at brokke mig til. 

Du er velkommen til at skrive en privat besked, hvis du mangler en til at lytte på brokken

Anmeld Citér

17. april 2015

Johild

Vores først kom også nemt og har derfor (måske lidt forkert og naivt) regnet med at nummer 2 også ville komme rimelig nemt...

Anmeld Citér

18. april 2015

stinemavepine

Jeg brokker mig på min blog ( www.stinemavepine.blogspot.dk), hos udvalgte veninder og hos andre bloggere.

Læs fx med hos Signe på www.erduherikkesnart.wordpress.com - hun blogger om sin ufrivillige barnløshed, men poster også andres historier, som de mailer til hende. Det hjalp mig en hel del at læse andres ord, som ramte spot on på hvordan jeg følte. Derudover er det guld værd at indvie nogle veninder, som man kan være helt ærlig overfor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.