Hjælp med it.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
13 svar
2 synes godt om
14. april 2015

lollandpigen

Hej Piger...

Jeg læser HG online og har fået til opgave at lave en mundtlig fremlæggelse med PowerPoint til.... Mit problem er bare nu at jeg er en idiot til IT og kan slet ikke finde ud af at optage mig samtidig med at min PowerPoint kører i baggrunden og jeg fremlægger den imens... Nogle der ved noget om det?? Er helt på bar bund....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

aarhusmor

skal du ikke selv tale, i mens du klikker frem på powerpointen når du går over til noget nyt?

Hvis det ikke er sådan, så optag lydfiler for hver præsentation og læg dem i powerpointen via træk og slip, så kan du klikke på dem hver gang du kommer til en ny side. Det er dog ikke særligt praktisk og jeg har ikke gode erfaringer med den metode.

Anmeld Citér

14. april 2015

lollandpigen

aarhusmor skriver:

skal du ikke selv tale, i mens du klikker frem på powerpointen når du går over til noget nyt?

Hvis det ikke er sådan, så optag lydfiler for hver præsentation og læg dem i powerpointen via træk og slip, så kan du klikke på dem hver gang du kommer til en ny side. Det er dog ikke særligt praktisk og jeg har ikke gode erfaringer med den metode.

De skal kunne se mig imens og jeg skal selv kunne trykke frem til næste PowerPoint imens....

Man plejer at kunne få videoen af en selv til at kører nede i højre side af skærmen og powerpointen på resten af skærmen....

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

så tror jeg det er nok at du starter powerpointen først og videoen bagefter og så trækker den ned i hjørnet.

Anmeld Citér

14. april 2015

lollandpigen

aarhusmor skriver:

så tror jeg det er nok at du starter powerpointen først og videoen bagefter og så trækker den ned i hjørnet.

Oki det kunne jeg prøve.. Hvordan gemmer jeg den så bagefter??

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

hvis det skal være indbygget i powerpointen, så vælger du på hver side, indsæt + multimedieklip og så følger anvisningen for at sætte din fil ind

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

nåh tror jeg har misforstået. Du ønsker at optage din fremlæggelse og bagefter kæde den sammen med din powerpoint? I så fald, samme fremgangsmåde som det jeg fortalte i sidste besked

Anmeld Citér

14. april 2015

lollandpigen

aarhusmor skriver:

nåh tror jeg har misforstået. Du ønsker at optage din fremlæggelse og bagefter kæde den sammen med din powerpoint? I så fald, samme fremgangsmåde som det jeg fortalte i sidste besked

Det skal være sådan at jeg bliver filmet mens jeg snakker fremlægger og har min PowerPoint i baggrunden og kan skifte mens jeg fremlægger.....

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

du sætter den bare til at optage dig. Din skærmvisning har ikke noget med selve optagelsen at gøre - om billedet ligger foran eller bagved er ligemeget (husk dog at placere dig korrekt i forhold til kameraet)
Når du så er færdig, så lukker du din powerpoint og gemmer din videofil.

Anmeld Citér

14. april 2015

aarhusmor

start videooptagelsen først dog

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.