Hjælp mig, what to do...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
4 svar
2 synes godt om
14. april 2015

Åse

Jeg skulle været gået i gang med behandling D. 29 marts MEN jeg har taget på i løbet af min lange pause, 7 kilo 

nå men det blev aflyst og jeg skal tabe mig, og jeg var til diætist i dag, vi lavet også en plan MEN så snakket vi om det der projekt som de har, man skal så til en lodtrækning om man skal på tabe holdet  hvor man kun må spise 800 kalorier (pulver) om dagen i 18 uger, eller fede holdet  hvor ens bmi er for høj hvor man bare kan komme i behandling med det samme... 

Nu overvejer at komme med det projekt, MEN kan se fordele og ulemper. 

Fordele ved at få taber kortet i lodtrækningen er at man taber sig og derer meget kontrol. 

Ulempen er at jeg først kan komme i gang med behandlingen efter sommerferien. Anden ulempe er alt det sociale man går glip af (for mig ved jeg at det går ud over det sociale)

Fordelen ved fede holdet er at jeg kan gå i behandling med det samme.

ulempen ved fede holdet er at jeg stadigvæk har for høj bmi og hvis man bliver gravid kan få kompilationer. Derudover er jeg bange for at lægerne "gør sig dårlige" så de kan få det resultat de gerne vil have med projektet, "at mennesker med et højt bmi ikke bliver gravide ligesom mennesker med normalt bmi" 

eller skal jeg selv gøre en indsat uden projekt men så med  diætist...

hvad ville i gøre??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

esioul

Åse skriver:

Jeg skulle været gået i gang med behandling D. 29 marts MEN jeg har taget på i løbet af min lange pause, 7 kilo 

nå men det blev aflyst og jeg skal tabe mig, og jeg var til diætist i dag, vi lavet også en plan MEN så snakket vi om det der projekt som de har, man skal så til en lodtrækning om man skal på tabe holdet  hvor man kun må spise 800 kalorier (pulver) om dagen i 18 uger, eller fede holdet  hvor ens bmi er for høj hvor man bare kan komme i behandling med det samme... 

Nu overvejer at komme med det projekt, MEN kan se fordele og ulemper. 

Fordele ved at få taber kortet i lodtrækningen er at man taber sig og derer meget kontrol. 

Ulempen er at jeg først kan komme i gang med behandlingen efter sommerferien. Anden ulempe er alt det sociale man går glip af (for mig ved jeg at det går ud over det sociale)

Fordelen ved fede holdet er at jeg kan gå i behandling med det samme.

ulempen ved fede holdet er at jeg stadigvæk har for høj bmi og hvis man bliver gravid kan få kompilationer. Derudover er jeg bange for at lægerne "gør sig dårlige" så de kan få det resultat de gerne vil have med projektet, "at mennesker med et højt bmi ikke bliver gravide ligesom mennesker med normalt bmi" 

eller skal jeg selv gøre en indsat uden projekt men så med  diætist...

hvad ville i gøre??? 

Øv at du blev afbrudt, var det klinikken der sagde der sagde du skulle vejes inden i gik igang? 

Nu ved jeg ikke hvor meget overvægt der er tale om. Men er det meget, ville jeg nok tage det lange forløb inden en evt graviditet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Åse

esioul skriver:

Øv at du blev afbrudt, var det klinikken der sagde der sagde du skulle vejes inden i gik igang? 

Nu ved jeg ikke hvor meget overvægt der er tale om. Men er det meget, ville jeg nok tage det lange forløb inden en evt graviditet. 

Ja det var klinikken Som sagde at jeg lige skulle vejes havde fået en ny læge.

men nej det er 5-6 kilo for meget... Men det er jo altid godt at tabe sig mere og jeg ved man kan taber sig 12-19 kilo på det der pulver, men igen så er det ikke sikkert, at man "vinder" lodtrækningen og så skal man starte på behandling med den bmi jeg har nu...

arrriiii er splitte... 

Anmeld Citér

14. april 2015

nielsen80

Åse skriver:

Ja det var klinikken Som sagde at jeg lige skulle vejes havde fået en ny læge.

men nej det er 5-6 kilo for meget... Men det er jo altid godt at tabe sig mere og jeg ved man kan taber sig 12-19 kilo på det der pulver, men igen så er det ikke sikkert, at man "vinder" lodtrækningen og så skal man starte på behandling med den bmi jeg har nu...

arrriiii er splitte... 

Må indrømme, jeg synes pulver og 800 kalorier om dagen i SÅ lang tid, lyder fuldstændig vanvittigt. Og er ærlig talt i chok over, at du bliver det tilbudt hos en diætist. Tror ikke det nødvendigvis gør noget godt for kroppen i forhold til en fremtidig graviditet. Men er sikker på, man kan tabe sig ved det, men vægt er jo ikke den eneste faktor i hele fertilitets billedet. 

Er 100 Procent sikker på, at læger ikke gør sig dårligere, fordi de vil bevise at overvægt besværliggøre en graviditet. Så synes ikke du skal være bange for det.

personligt ville jeg fravælge så drastiske kure, og prøve at tabe de ekstra kilo ved hjælp af motion og sund kost evt så brug madlog. Så det ville være mit råd.

Rigtig mange gange held og lykke!!!!

Anmeld Citér

20. april 2015

Åse

Jeg tog imod tilbudet om projekte og kom i "fede gruppen" (kontrolgruppen) skal igennem lang behandling, til scanningen var der masser af æg, 9 stk. i den ene side og lidt uklart i den anden side, da jeg har haft ægløsning i den men ca. 5 stk, så skal de bare vokse sig store og fine. 

Jeg har dog aftalt med mig selv at jeg stadigvæk skal tabe mig, så nu er cyklen fixet 14km den ene vej Til arbejde og 14km tilbage, og så er bladselleri min nye snak til tv spisning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.