Kh og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
9 svar
1 synes godt om
14. april 2015

namaha

jeg har bare et lille spørgsmål omkring kh oh min graviditet.

Da jeg ved barsels/fødsels tidspunkt står mellem 2 uddannelser kan jeg ikke få SU og er derfor nød til at få kh fra kommunen (ellers kan vi ikke bo hvor vi bor nu osv osv) skal på kh ca 2 måneder før fødsel, sender de mig så i aktivering??  Syntes selv at det ville være dumt hvis de gjorde det bare for en måned men hem ved? 

Nogen som kender svaret, her ikke selv kunne finde noget om det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Fremad

Det kan det snildt finde på ja...

Anmeld Citér

14. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Er det fordi du afslutter en gymnasiel uddannelse til sommer, så tror jeg bestemt ikke du kan få KH. 

Så vil du få et uddannelsespålæg, også selv om du er gravid.

Anmeld Citér

14. april 2015

SandraXOXO

Hvis man kun har brug for kh i et par mdr og man godt vidste det på forhånd, får man besked på at det skulle man have sparet op til. Men skal du ikke være på kh under din barsel? Hvis du skal det, tror jeg ikke der er noget problem, underligt nok og jo, jeg blev sendt i aktivering 6 uger før termin, og gik så på barsel 4 uger før termin  

Anmeld Citér

14. april 2015

namaha

Jeg stopper ikke en uddannelse, og afslutter ikke nogen fag har 2 år tilbage før jeg er færdig med at studere 

Anmeld Citér

14. april 2015

Fremad

namaha skriver:

Jeg stopper ikke en uddannelse, og afslutter ikke nogen fag har 2 år tilbage før jeg er færdig med at studere 

Så er du jo slet ikke berette kh...

Er du tilknyttet en uddannelse eller andet er du ikke ledig...

Som andre skriver du får besked på du så skal spare op....

Men husk du skal være studie aktiv på den uddannelse du skal på barsel på mindst en måned inden ellers kan Du ik få Su på barsel 

Anmeld Citér

14. april 2015

Elgaard73

namaha skriver:

Men så er du jo stadig studieaktiv...Eller hvad?

Du skriver i dit første indlæg at du er mellem 2 uddannelser og nu stopper du ikke nogen uddannelse?

Det er altså svært at svare på om du er berettiget til KH, med de informationer som du giver.

Hvis det viser sig at du er berettiget til KH, så ja, så har de ret til at sende dig i aktivering. Det er ikke sikkert at de gør det (afhænger nok lidt af hvor streng en sagsbehandler du får), men de kan altså gøre det.

Anmeld Citér

14. april 2015

namaha

Det er fordi jjeg går på HF enkelt fag og de fag keg er ved at tage som jeg nu er sygmeldt fra afslutter med eksamen her til maj, men da jeg ikke går op til eksamen afslutter jeg ikke mine fag og forlænger derfor mit studie, men kan først starte op til næste år 2016 når min barsel er slut, og derfor er jeg ikke under uddannelse fordi jeg på en måde starter forfra 

Anmeld Citér

14. april 2015

SandraXOXO

namaha skriver:

Det er fordi jjeg går på HF enkelt fag og de fag keg er ved at tage som jeg nu er sygmeldt fra afslutter med eksamen her til maj, men da jeg ikke går op til eksamen afslutter jeg ikke mine fag og forlænger derfor mit studie, men kan først starte op til næste år 2016 når min barsel er slut, og derfor er jeg ikke under uddannelse fordi jeg på en måde starter forfra 

Okay men så får du vel hverken su eller kh under barsel? Su får du jo kun hvis du har været aktiv, og kh får du ikke så længe du er tilmeldt studie. har du sørget for at undersøge hvor du får penge fra under barsel? Bare så du ikke står og hverken har ret til su eller kh. Det ville være møgsurt for jer :/ 

Anmeld Citér

14. april 2015

Fremad

namaha skriver:

Du skal blot tilmeldi dig dine fag NU, som du skulle ha haft efter sommer så er du stadig Su berettet... Blot husk du skal ha underskrevet en special seddel på skolen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.