4 års fødselsdag for børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
10 svar
6 synes godt om
14. april 2015

Dorthe1986

I næste uge om torsdagen fylder min søn 4 år og han har spurgt om børnehaven må komme hjem til ham den dag og det kan en mors hjerte jo ikke bære at sige nej til

Det drejer sig om cirka 17 børn vil jeg tro og vi bor i en lille fireværelses på 85 kvadratmeter. Så jeg tænkte at det muligvis skulle foregå uden for (vi har altan, så det skal være det grønne område der er rundt om blokken). Men hvad skal jeg finde på af lege? Er godt klar over at de sådan set kan passe sig selv rigtig meget og man ikke behøver at opstille lege for dem i den alder. Men tænker at når jeg nu trækker dem udenfor på det grønne område, skal der næsten lige være lidt.

Jeg tænker de er her 9.30-12.30, og min dreng ønsker jo at der både skal serveres kage og kyllingelår Men altså skal kagen vel næsten udgøre formiddagsmaden? Sådan når de ankommer så får de det og så leger de og så klokken 12, serveres der mad?

Jeg havde en ide om at spisningen også foregår udenfor, som en slags stor picnic. Alt afhænger selvfølgelig også af vejret

Hvis vejret nu er totalt dårligt, tænker jeg at vi kan fjerne sofabord og spisebord i stuen  og så sidder vi alle på gulvet og har skovtur i stuen Vi har to børneværelser - Emils værelse kunne bare være som det er, og der kunne ungerne lege frit og se de ting han har osv, hvor det andet værelse kunne vi lave som en hule Så kunne vi lave et boghjørne i stuen (jeg er bibliotekar), et hjørne med puslespil. Min kæreste spiller guitar og vi kunne synge lidt sange. Jeg mener behøves der at være en masse struktur?

Men altså ideer til hvad der kunne være hyggeligt udenfor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

(august)

Lyder alt for arrangeret til mig. Vi holdt min datters i sommer og der var de der fra 10-12. Det spiste vi pizza på gulvet som picnic og fik kage og derefter legede de. Inden de så fik tisset af og kom af sted, så var tiden gået. 

Vi har holdt det to gange og børnene har leget med legetøjet uden guidning. Tror i den alder de bare synes det er sjovt at lege hos deres venner og ikke så meget andet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Dorthe1986

(august) skriver:

Lyder alt for arrangeret til mig. Vi holdt min datters i sommer og der var de der fra 10-12. Det spiste vi pizza på gulvet som picnic og fik kage og derefter legede de. Inden de så fik tisset af og kom af sted, så var tiden gået. 

Vi har holdt det to gange og børnene har leget med legetøjet uden guidning. Tror i den alder de bare synes det er sjovt at lege hos deres venner og ikke så meget andet. 

Tror du misforstår det handler ikke om at arrangere det for meget. Men er vi ude er vi jo nødt til at finde på en Bette leg. Det andet var ment som at hvis nogen havde lyst til at kigge bøger kunne de det, hvis nogle ville tegne var der også mulighed for det osv.ej jeg er slet ikke til programsætning af fødselsdage ;-) det var også mest hvad jeg lige skulle hive op af hatten hvis vi vælger at være udenfor :-)

Anmeld Citér

14. april 2015

De3Guldklumper

Vi har altid planlagt fødselsdagen i samråd med bh. 

Oftest har de nogle enkelte lege som de leger og en fødselsdagssang som skal synges. Udover det så skal pakken/pakkerne også pakkes ud. 

Men snak med bh - find ud af hvilke type børn der evt kommer med (ex er det nogle som kan lide at spille bold, læse bøger o.lign) og tá sager med ud efter det. Det er måske 15-20 min leg de skal bruge det til. 

Og så tillykke med sønnike i næste uge

Anmeld Citér

14. april 2015

Dorthe1986

De3Guldklumper skriver:

Vi har altid planlagt fødselsdagen i samråd med bh. 

Oftest har de nogle enkelte lege som de leger og en fødselsdagssang som skal synges. Udover det så skal pakken/pakkerne også pakkes ud. 

Men snak med bh - find ud af hvilke type børn der evt kommer med (ex er det nogle som kan lide at spille bold, læse bøger o.lign) og tá sager med ud efter det. Det er måske 15-20 min leg de skal bruge det til. 

Og så tillykke med sønnike i næste uge

Super tak for dit svar

Og tak for lykønskningen

Anmeld Citér

14. april 2015

Carina:-)

Vi har leget dåseput ,Rød,gul grøn stoplys og Anders And tick :) 

Anmeld Citér

14. april 2015

Dorthe1986

Carina:-) skriver:

Vi har leget dåseput ,Rød,gul grøn stoplys og Anders And tick :) 

Kunne jeg lokke dig til at forklare de lege for mig, jeg kender dem ikke

Anmeld Citér

14. april 2015

Carina:-)

Dorthe1986 skriver:

Kunne jeg lokke dig til at forklare de lege for mig, jeg kender dem ikke

Ja da :) 

Dåseput der har man f.eks en spand og så står der en der er den - De andre gemmer sig tæt på og så skal den der er den finde dem og røre ved dåsen samtidig med h*n feks siger 123 Emil er i dåsen så skal Emil stå sammen og vente på om der er en der når at rende hen til dåsen og råbe 123 alle ud af dåsen og så er alle de fundne fri igen .Når ingen det inden alle er fundet har "den der er den " vundet.

Rød gul og grøn er at en står f,eks op af en mur med ryggen til - og alle de andre står på en linie et stykke der fra og så råber en op af muren Grøn ,gul rød STOP og så vender sig hurtigt om og så skal de andre stå helt stille  røre man sig er man ude -Når der  så er en der når muren og ligge hånden på imens der stås med ryggen til har den person vundet.Tricket er at sige Grøøøn,guuuul og så hurtigt RØD STOP og vende sig lynhurtigt fordi de andre så tror man vil sige rød laangsomt og de derfor er i bevægelse - De 4-5 årige er skrappe til den leg 

Anders And Tick er alm tick hvor der er 3 der er den og dem de fanger skal tage hinanden ( og fangeren) under armen og så løber man i en kæde og fanger videre. 

Simpel lege ,men sjove 

Anmeld Citér

14. april 2015

modesty

Dorthe1986 skriver:

I næste uge om torsdagen fylder min søn 4 år og han har spurgt om børnehaven må komme hjem til ham den dag og det kan en mors hjerte jo ikke bære at sige nej til

Det drejer sig om cirka 17 børn vil jeg tro og vi bor i en lille fireværelses på 85 kvadratmeter. Så jeg tænkte at det muligvis skulle foregå uden for (vi har altan, så det skal være det grønne område der er rundt om blokken). Men hvad skal jeg finde på af lege? Er godt klar over at de sådan set kan passe sig selv rigtig meget og man ikke behøver at opstille lege for dem i den alder. Men tænker at når jeg nu trækker dem udenfor på det grønne område, skal der næsten lige være lidt.

Jeg tænker de er her 9.30-12.30, og min dreng ønsker jo at der både skal serveres kage og kyllingelår Men altså skal kagen vel næsten udgøre formiddagsmaden? Sådan når de ankommer så får de det og så leger de og så klokken 12, serveres der mad?

Jeg havde en ide om at spisningen også foregår udenfor, som en slags stor picnic. Alt afhænger selvfølgelig også af vejret

Hvis vejret nu er totalt dårligt, tænker jeg at vi kan fjerne sofabord og spisebord i stuen  og så sidder vi alle på gulvet og har skovtur i stuen Vi har to børneværelser - Emils værelse kunne bare være som det er, og der kunne ungerne lege frit og se de ting han har osv, hvor det andet værelse kunne vi lave som en hule Så kunne vi lave et boghjørne i stuen (jeg er bibliotekar), et hjørne med puslespil. Min kæreste spiller guitar og vi kunne synge lidt sange. Jeg mener behøves der at være en masse struktur?

Det lyder hyggeligt.  Vi havde også børnehaven hjemme da min søn fyldte 3 (i efterårsferien, så der var kun 12 børn). Og her er der nul sukker politik i børnehaven, så det var med frugtsalat. 

Vi havde slet ikke planlagt noget, de legede fint af sig selv, men det var så også indenfor. Er der slet ikke noget legeplads udendørs? Ellers tænker jeg - spørg pædagogerne. De har sikkert nogle gode idéer til fælleslege.

Anmeld Citér

14. april 2015

Studerendemor

Dorthe1986 skriver:

Stopdans plejer at være et hit for aldersgruppen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.