Gåsele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2015

CharlotteogMaria

PUHK skriver:

Ja, hvis man skal bruge dit svar til noget konstruktivt, så skal du nok forklare dig med andet end, at det er dårlig opdragelse og synd for barnet, at mor ikke gider at tage ansvar. Samt tage højde for situationer og individer, hvor en gåsele måske kunne være brugbart.

Ellers råber du bare højt...... Med din 'ytringsfrihed'.

Det kan godt være konstruktivt selvom du ikke er enig

Men tak for tilladelsen, så råber jeg videre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
JustHere skriver:

Hvor er det konstruktive i: sele eller opdragelse?? 

Anmeld Citér

16. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
JustHere skriver:

Det har ikke noget at gøre med, om jeg er enig eller ej. Jeg er meget pro opdragelse på den konsekvente måde, men jeg kan stadig ikke se det konstruktive i dit indlæg. Hvordan hjælper du konkret ts med hendes situation?

Og så misforstod du min sidste linje; det var ikke en tilladelse men en konstatering.

Anmeld Citér

16. april 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Jeg forstår ikke dine argumenter??! Du skriver at han ikke vil holde jer i hånden - i min verden ville det så bare hedde "nej men det skal du! For det kan være farligt!" Og så må man ta den skrigetur. ... sådan er det bare... hvorfor giver I efter? Hvis man holder fast i sin beslutning finder børn lynhurtigt ud af at der ikke er nogen vej udenom - og det kan gøres uden at skælde ud osv. 

Anmeld Citér

16. april 2015

CharlotteogMaria

Hvor er det konstruktive i: sele eller opdragelse?? 

Jeg giver op, jeg behøver ikke komme med lange forklaringer fordi du ikke kan lide mit svar og føler dig ramt. For det gør du tydeligvis. Det var det sidste pip fra mig

Anmeld Citér

16. april 2015

CharlotteogMaria

Sitrani skriver:

Jeg forstår ikke dine argumenter??! Du skriver at han ikke vil holde jer i hånden - i min verden ville det så bare hedde "nej men det skal du! For det kan være farligt!" Og så må man ta den skrigetur. ... sådan er det bare... hvorfor giver I efter? Hvis man holder fast i sin beslutning finder børn lynhurtigt ud af at der ikke er nogen vej udenom - og det kan gøres uden at skælde ud osv. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
JustHere skriver:

Jeg giver op, jeg behøver ikke komme med lange forklaringer fordi du ikke kan lide mit svar og føler dig ramt. For det gør du tydeligvis. Det var det sidste pip fra mig

Eller også er der bare fordi at det netop ikke ER konstruktivt!?

Men ok, tak for kampen 

Anmeld Citér

16. april 2015

CharlotteogMaria

Tin skriver:

Eller også er der bare fordi at det netop ikke ER konstruktivt!?

Men ok, tak for kampen 

Og det behøver det heller ikke være, heldigt der ikke er en regel der siger at hvis man skal komme med sin mening, skal det være konstruktivt

God aften

Anmeld Citér

16. april 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Jeg synes I stal gøre hvad I finder rigtigt og bruge mindre energi på, hvad andre mener er det rigtige.

Jeg har aldrig selv brugt det, men jeg synes ikke det er meget anderledes end at bruge sele i barnevognen.

Børn under 6 år er impulsstyret og hvis det øger sikkerheden i en storby, I kan nyde jeres ferie og jeres barn slipper for at skrige, synes jeg svaret er klart.

I Danmark har vi kvinder så mange regler for hvordan man er en god mor. Det hænger mig langt ud af halsen, at der kun er én rigtig måde at gøre tingene på.

Der er kun en måde at komme moderdiktaturet til livs og det er ved at gøre oprør imod det.
Jeg er sikker på, at du er en god mor, selvom du benytter en sele for sikkerhedens skyld på jeres ferie.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.