Kan man få frataget et faderskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
9 svar
9 synes godt om
13. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en søn sammen med min x og min x vil ikke se sin søn. Det skærer i mit hjerte men det kan jeg ikke ændre på.

Hver eneste gang vi har været uenige om noget så begynder han på at han ikke vil se ham, hvis jeg finder en ny eller lignende. Jeg er så træt af det for han har alligevel aldrig været der for ham men bruger ham kun i sådanne situationer. Sidst han så ham havde han ikke set ham i næsten 3 mdr og sådan kan det virkelig ikke fortsætte. Jeg gjorde klart for ham, at enten var han her eller også¨var han ikke, og han lovede at han ville være der. Nu en uge efter har vi problemer igen og nu vil han igen ikke være der for ham.... han vil aldrig se hverken mig el ham igen osv osv.

Jeg orker det ikke mere, jeg magter ikke at han bruger det hver gang ... så vil jeg heller undvære ham som far, for han er her alligevel ikke. Han var her ik under graviditeten kom først tre mdr efter og har været on and off. Jeg kan ik regne med ham... har bedt ham om hjælp to gange hvor tingene har brændt på men er blevet afvist begge de to gange.

Hvad gør jeg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har en søn sammen med min x og min x vil ikke se sin søn. Det skærer i mit hjerte men det kan jeg ikke ændre på.

Hver eneste gang vi har været uenige om noget så begynder han på at han ikke vil se ham, hvis jeg finder en ny eller lignende. Jeg er så træt af det for han har alligevel aldrig været der for ham men bruger ham kun i sådanne situationer. Sidst han så ham havde han ikke set ham i næsten 3 mdr og sådan kan det virkelig ikke fortsætte. Jeg gjorde klart for ham, at enten var han her eller også¨var han ikke, og han lovede at han ville være der. Nu en uge efter har vi problemer igen og nu vil han igen ikke være der for ham.... han vil aldrig se hverken mig el ham igen osv osv.

Jeg orker det ikke mere, jeg magter ikke at han bruger det hver gang ... så vil jeg heller undvære ham som far, for han er her alligevel ikke. Han var her ik under graviditeten kom først tre mdr efter og har været on and off. Jeg kan ik regne med ham... har bedt ham om hjælp to gange hvor tingene har brændt på men er blevet afvist begge de to gange.

Hvad gør jeg?

kontakter statsamtet om hjælp til faste aftaler for samvær...

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

han skal da ikke se et barn som han ikke ønsker at se?

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

ked af at man ikke kan slette ens egen tråd igen :-(

Anmeld Citér

14. april 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

han skal da ikke se et barn som han ikke ønsker at se?

Det eneste du kan Gøre er at tage på statsamtet....

Anmeld Citér

14. april 2015

Sprit25

Er det ham selv der tager kontakten eller dig? Hvis det er dig jamen så stop og lad ham komme til dig. 

Hvis det er ham jamen så må du i statsforvaltningen. Og Hey det er der sgu ingen skam i

Anmeld Citér

14. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

ked af at man ikke kan slette ens egen tråd igen :-(

Hvorfor vil du slette tråden? Det er da en relevant tråd. 

Jeg kan sagtens forstå dig, og på sigt er det også spørgsmålet om det gør mere skade end gavn at have en far der kun er der on and off, og man som barn/ung spørger sig selv om det handler om en selv.

men på den anden side, synes jeg man skal gå sindsyg langt for at kræve at far får et forhold til barnet. Ikke for fars skyld, men for barnet. I DK taler vi meget om , hvor meget ret forældrene har til at se børnene. Men egentlig synes jeg det handler om hvor meget ret børnene har til at se forældrene. 

Derfor ville jeg også råde til statsamtet og få faste rammer og så håber far får lyst til at se jeres barn for det må i det lange løb være idealet. Og sker det ikke ja så har du også den bedste sag fordi det er dokumenteret

Anmeld Citér

14. april 2015

Newsence

du kan ikke tvinge far til ikke at være far..

Du kan gå i SF og her gøre dem opmærksom på at det ikke duer at han ser ham med så store mellemrum.. DE kan så vælge at enten give far en chance for at holde fast samvær ( hvilket de nok gør) og når dette så ikke virker vil du nok vælge at der ikke skal være samvær før barnet er større.. Mener det er efter 2 år uden kontakt så falder hans chancer meget, men syntes da du skal prøve om ikke SF kan ruske op i ham. 

Derudover kan du godt forlange god tone mellem jer.. Fortæl at alt kommunikation må foregå over mail indtil han lærer at tale pænt. på den måde får du også dokumentation for hans udbrud. Ringer han så sig at du vil sætte dig op til din mail og vente på en mail fra ham og læg så på.. 

Det lyder ikke til han ønsker sit barn men hvis dette er tilfældet har HAN mulighed for at frasige sig retten til samvær i SF men du kan intet gøre medmindre du kan bevise at samvær er skadeligt for jeres barn.. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Klumpe-dumpe

newsence skriver:

du kan ikke tvinge far til ikke at være far..

Du kan gå i SF og her gøre dem opmærksom på at det ikke duer at han ser ham med så store mellemrum.. DE kan så vælge at enten give far en chance for at holde fast samvær ( hvilket de nok gør) og når dette så ikke virker vil du nok vælge at der ikke skal være samvær før barnet er større.. Mener det er efter 2 år uden kontakt så falder hans chancer meget, men syntes da du skal prøve om ikke SF kan ruske op i ham. 

Derudover kan du godt forlange god tone mellem jer.. Fortæl at alt kommunikation må foregå over mail indtil han lærer at tale pænt. på den måde får du også dokumentation for hans udbrud. Ringer han så sig at du vil sætte dig op til din mail og vente på en mail fra ham og læg så på.. 

Det lyder ikke til han ønsker sit barn men hvis dette er tilfældet har HAN mulighed for at frasige sig retten til samvær i SF men du kan intet gøre medmindre du kan bevise at samvær er skadeligt for jeres barn.. 

Det er 5 år uden kontakt. :) 

Anmeld Citér

14. april 2015

Fremad

Her hed det 7 år uden nogen form for kontakt...

Der barnet en anden som faderfigur og lever i som en familie mm vil man se på dette også...

Han vil aldrig kunne få frataget sin faderskab, men han vil kunne blive frataget retten til at se sot barn hvis de et vil være til gene for barnet... Ikke dig.. Men barnet...

Her vil det feks få stor negativ konsekvenser for min datter...  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.