Hvad skal vi ha med?(søge kh)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

197 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. april 2015

Anonym trådstarter

Min søster er gået psykisk ned (tror jeg) og er blevet smidt ud af sin skole, hun har mistet sin bolig fordi hun ikke får su mere og ikke kan betale og jeg har lovet at prøve at hjælpe hende. Hun ved ikke hvad der er galt, hun græder meget, har tabt sig og vil gerne sove hele tiden eller drikke sig fuld så hun ikke behøver tænke. Hun er bare sig selv, 21, ingen børn. Ingen familie udover mig, og en papfar hun har fået lov at bo hos indtil hun er ovenpå. Kan hun søge om kh, og hjælp til at blive "rask", og hvad skal vi ha med derud? Tænker papire fra hendes skole og udskrift fra konto og evt oplysning om den stoppet su? Tror i de kan hjælpe hende? Jeg er meget bekymret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Mom2

Når man søger KH skal man have lønsedler for de sidste 3 måneder med og en oversigt over ens konti. Hvis I har dokumentation for at SU'en er stoppet vil den nok være fin at have med.
I skal på borgerservice og have hende oprettet i systemet og tildelt en sagsbehandler og derefter på ydelseskontoret med lønsedler mv.

Når hun skal til første møde på kommunen (der kommer indkaldelse), vil det nok være en stor fordel du er med. Hvis hun er syg psykisk, skal I gerne omkring lægen, så I har en udtalelse fra lægen, det kan godt lette det hele lidt. I så fald hun er, skal hun jo sygemeldes på KH og I kan sagtens søge hjælp til behandling ved f.eks. psykolog gennem kommunen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.