Anonym skriver:
Hej
Jeg står og skal aktiveres af mit jobcenter..
Jeg ved at jeg max kan få 4 ugers virksomhedspraktik men er der nogen der ved hvor lidt tid man skal være der før det tæller..
Har fundet et fedt sted jeg gerne vil i praktik, men har fået afvide at de måske kun kan tilbyde mig 2 ugers praktik lige nu grundet noget med omrokering osv..
Er der nogen der kender reglerne? Vil dette tælle som aktivering eller skal jeg finde et andet sted..
Mit bedste bud er at kontakte din jobkonsulent
Nu er det et par år siden (2012) men inden jeg skulle starte på Finansøkonom studiet dengang skulle jeg også i aktivering. Min jobplan dengang lød på henholdsvis noget regnskabs kursus i x antal uger (kan ikke huske det) og efter sommerferien lige inden opstart var jeg så 3 uger i virksomhedspraktik. så det blev delt op på en anden måde.
Og ja, det hedder 4 ugers virksomhedspraktik, og derudover er det løntilskud som kan være over en længere periode
Som dimittend har man dog mulighed for at tilbyde 8 ugers virksomhedspraktik
Jeg syntes du skal se om du kan få noget på skrift fra arbejdsgiver at hvis du kommer i praktik der i de 2 uger, så vil det øge din chance for at komme i betragtning efter omrokering til en fast stilling. Det burde øge chancen for at få det igennem som jobplan. En jobplan er individuel og 2 uger burde derfor godt kunne klare kravet til aktivering, hvis der er en mening med det. Men som sagt tal med din jobkonsulent og se om I ikke kan finde en løsning
Qnuz
Anmeld
Citér