Når der skal ske ændringer i ens ungers liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
9 svar
6 synes godt om
13. april 2015

Troldemommi

Jeg er så dårlig til at lave de ændringer i vores børns liv, sådan nogle ændringer som der skal til, fordi børnene bliver for store, eller det bare ikke passer så godt ind i familielivet mere, ændringer som i det lange løb er gode ændringer, men alligevel jeg er såå dårlig til at gøre det.

Jeg holder meget på faste rammer, og måske holder jeg lidt for godt fast...

Men når jeg så sammen med min mand laver de her ændringer, så går det okay, så jeg ved slet ikke hvorfor jeg er så tilbageholdende med at lave de her ændringer.

her den sidste uge har vi lavet to ændringer for vores lille søn på 19 måneder.

1 vi har flyttet hans seng, så den nu står så storesøster og lillebror bedre kan se ind til hinanden, (de deler værelse) vi tror det ville give dem bedre ro til at lægge sig til at sove om aftenen, noget som nogengange har været lidt af en kamp - og det går så fint, vi tror de finder en kæmpe tryghed i at de kan skimte hinanden inden de lukker øjnene for natten, og nu har de sovet sådan i 5 nætter og nu går der højst et kvarter før der er stille derinde.

2 Så har jeg taget ham ud af den sovepose han han har sovet i de sidste 7 måneder, han er ved at være for stor til den, så nu kommer juniordynen endelig i brug, det går også fint, vi sørger for at der er ok lunt på værelset, så hvis han sparker dynen af, så fryser han ikke.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så dårlig til at lave ændringer, det går jo for det meste godt.

Er du god til at lave ændringer i dit eller dine børns liv?

Men jeg er nu glad for at vi fik det gjort, men også lettet, gad egentlig vide hvad det næste bliver

God blæsende mandag til dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Ellie79

Troldemommi skriver:

Jeg er så dårlig til at lave de ændringer i vores børns liv, sådan nogle ændringer som der skal til, fordi børnene bliver for store, eller det bare ikke passer så godt ind i familielivet mere, ændringer som i det lange løb er gode ændringer, men alligevel jeg er såå dårlig til at gøre det.

Men når jeg så sammen med min mand laver de her ændringer, så går det okay, så jeg ved slet ikke hvorfor jeg er så tilbageholdende med at lave de her ændringer.

1 vi har flyttet hans seng, så den nu står så storesøster og lillebror bedre kan se ind til hinanden, (de deler værelse) vi tror det ville give dem bedre ro til at lægge sig til at sove om aftenen, noget som nogengange har været lidt af en kamp - og det går så fint, vi tror de finder en kæmpe tryghed i at de kan skimte hinanden inden de lukker øjnene for natten, og nu har de sovet sådan i 5 nætter og nu går der højst et kvarter før der er stille derinde.

2 Så har jeg taget ham ud af den sovepose han han har sovet i de sidste 7 måneder, han er ved at være for stor til den, så nu kommer juniordynen endelig i brug, det går også fint, vi sørger for at der er ok lunt på værelset, så hvis han sparker dynen af, så fryser han ikke.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så dårlig til at lave ændringer, det går jo for det meste godt.

Men jeg er nu glad for at vi fik det gjort, men også lettet, gad egentlig vide hvad det næste bliver

Nej!!  - også har vi alligevel lavet nogle kæmpe forandringer i vores børns liv. Den største var nok at rive hele deres netværk op og flytte til en ny by med ny skole og børnehave - av det gjorde ondt men i dag et år efter har vores børn aldrig haft det bedre, de har udviklet sig så meget de er blevet så meget mere udadvendte og de griber nye situationer an på en rolig og tryk måde da de har lært at forandring kan være godt. Men om et øjeblik skal de have en lille lillebror og vi laver igen en kæmpe forandring i deres liv, men det bliver godt siger jeg til mig selv 

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Troldemommi skriver:

Jeg laver en kæmpe ændring i vores liv nu på torsdag. - Vi flytter nemlig. Oveni kommer hun også på eget værelse og hvis den er kommet hjem til den tid skifter jeg babydynen ud med en juniordyne. Så der sker lige en hel masse på meget kort tid. Meen jeg tror nu det bliver godt. 

Nu er hun jo ikke så gammel, min pige (9 mdr) men jeg synes at det går udemærket med at lave ændringer når det skal til
Hun er en super glad pige og er lige startet i vuggestue i sidste uge, men opfører sig som om at der har hun da altid været 

Anmeld Citér

13. april 2015

Mettefpigen

Jaa her er det ikk noget problem at lave ændringer... Han har så også prøvet det flere gange... bassens far og jeg gik fra hinanden så vi flyttede hjem til min mor, bassen og jeg fik ny lejlighed... så er der de små ændringer som at han sover i den tredje seng han har haft hjemme ved mig også har jeg flyttede rundt på hans værelse flere gange ��

Anmeld Citér

13. april 2015

Småbørnsmor

NEJ! Jeg er helt vildt dårlig til det. Så jeg prøver at foreberede selv de mindste ting i god tid - og så ændrer vi generelt ikke i ret mange ting.

Vuggestue, børnehave, søskende kan man ikke ændre ret meget på, men vi rykker fx. ikke rundt på værelset, skifter til juniorseng før det er nødvendigt osv.

Måske er det en god ting. Måske er det ikke? Vi trives alle med det her, så her er det en god ting.. :-)

Anmeld Citér

13. april 2015

Troldemommi

Mettefpigen skriver:

Jaa her er det ikk noget problem at lave ændringer... Han har så også prøvet det flere gange... bassens far og jeg gik fra hinanden så vi flyttede hjem til min mor, bassen og jeg fik ny lejlighed... så er der de små ændringer som at han sover i den tredje seng han har haft hjemme ved mig også har jeg flyttede rundt på hans værelse flere gange ��

Jeg tror en af grundene til at jeg har været nervøs for at lave de her ændringer, er at jeg nok er bange for at ødelægge mine ungers nattesøvn 

men fedt at du er så sej til bare at gøre det  

Anmeld Citér

13. april 2015

Troldemommi

2012_2014 skriver:

NEJ! Jeg er helt vildt dårlig til det. Så jeg prøver at foreberede selv de mindste ting i god tid - og så ændrer vi generelt ikke i ret mange ting.

Vuggestue, børnehave, søskende kan man ikke ændre ret meget på, men vi rykker fx. ikke rundt på værelset, skifter til juniorseng før det er nødvendigt osv.

Måske er det en god ting. Måske er det ikke? Vi trives alle med det her, så her er det en god ting.. :-)

Hvor blev jeg glad for at læse dit indlæg, glad for at vide jeg ikke er alene 

Anmeld Citér

13. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg foretager helst kun ændringer der er nødvendige i vores liv. Ting der fungere skal der ikke ændres på

Selvfølgelig skal de have en ny seng, når det et nødvendigt, nye dyner osv. men jeg flytter ikkw rundt på møblerne hverken i deres værelser eller resten af huset, når det nu fungere så godt som det gør

Ikke al forandring er skidt, noget kan være godt, fantastisk, men jeg tror at mine børn har det bedst med at deres rammer ikke ændre sig al for meget, for så er deres overskud til spontanitet større

Anmeld Citér

13. april 2015

modesty

Troldemommi skriver:

Efter den første store ændring, hvor jeg gruede for udkommet (da han skulle afvænnes med nat-amning), og det gik så fint, har jeg slet ikke været nervøs de andre gange. Det går altid godt. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Newsence

de fleste ændringer har jeg det ok med..

at skulle tage nat sutteflasken fra hende var hård.. MEN det skulle gøres men følte mig som verdens mest onde mor.. Men hun vågnede 10 gange om natten for at få sin flaske....  Hun skulle bare have én tår så sov hun men søvnen blev afbrudt.. Blev foreslået at tage den fra hende af læge, dp mm. Og hun var da også for gammel til den.. Men det var en hård tid hvor hun kiggede trist på mig hver gang jeg sagde nej.. MEN i dag sover hun næsten gennem. Er oppe én gang om natten hvor hun får en tår vand i en kop. Hun er så meget gladere og friskere om dagen nu så det var helt sikkert det rigtige.. 

men ja ellers er jeg god til de små ændringer.. de virker rigtig godt for hende ( efter en lille kamp som regel men hun er også en stålfast ung dame &nbsp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.