Børneorm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
10 svar
1 synes godt om
12. april 2015

Anonym trådstarter

Jer som har haft børn med børneorm.

Hvordan fandt i ud af, at de havde børneorm? Ved det evt. kan ses i afføringen, men er der andre tegn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

Stimap

Ikke andet end kløe ved endetarmen.. (Tror jeg)  

Anmeld Citér

13. april 2015

(august)

Det samme her. Det kløede og kløede også fik vi en ormekur en pille hver 14. dag i alt 3 gange til hele familien også var det overstået. 

Plus vaske sengetøj, legetøj og tøjdyr

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har ikke haft børn med det, men jeg har selv haft det.

Det er meget tydeligt at se i afføring. Jeg opdagede det fordi der var orme på papiret efter jeg havde tørt mig (undskyld detaljer). Derudover så klør det, særligt om aftenen når man er gået i seng. 

Hele husstanden fik en ormekur og så var det overstået. 

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg har ikke haft børn med det, men jeg har selv haft det.

Det er meget tydeligt at se i afføring. Jeg opdagede det fordi der var orme på papiret efter jeg havde tørt mig (undskyld detaljer). Derudover så klør det, særligt om aftenen når man er gået i seng. 

Hele husstanden fik en ormekur og så var det overstået. 

Han klør ikke, men klager over det gør ondt når vi tørre ham. 

Han er helt rød, hudløs i numsen og det væsker. Creme vil ikke hænge ved. 

Måske det kunne være noget svamp eller lign. Skal have fat i lægen idag, da numsen snart har set sådan ud i 3 ugers tid.

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Han klør ikke, men klager over det gør ondt når vi tørre ham. 

Han er helt rød, hudløs i numsen og det væsker. Creme vil ikke hænge ved. 

Måske det kunne være noget svamp eller lign. Skal have fat i lægen idag, da numsen snart har set sådan ud i 3 ugers tid.

Det lyder lidt som da min datter havde svamp. Har du lagt mærke til om der kommer noget hvid belægning også?
Uanset hvad, god idé at komme til lægen. Hvis det er svamp så får I noget creme som burde virke i løbet af et par dage

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det lyder lidt som da min datter havde svamp. Har du lagt mærke til om der kommer noget hvid belægning også?
Uanset hvad, god idé at komme til lægen. Hvis det er svamp så får I noget creme som burde virke i løbet af et par dage

Der er hvid beklædning, især efter en lang nat med ble på.

Ellers er det som om det væsker en smule.

Vi har fået en tid ved lægen imorgen. 

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Der er hvid beklædning, især efter en lang nat med ble på.

Ellers er det som om det væsker en smule.

Vi har fået en tid ved lægen imorgen. 

Jeps, det lyder fuldstændig som da min datter havde svamp. - Eller det væskede ikke, men jeg gik til lægen med hende efter en uge hvor hele bleområdet bare var højrødt, hun skreg hvergang jeg ville give hende ble på og alle folder var fyldt med hvid belægning.

Prøv lige at tjekke ham i munden, om han er hvid på tungen også. Ofte sker det nemlig at børn får svamp i munden og så smitter det gennem tarmen til numsen. Og hvis det er sådan skal han jo have behandling begge steder, og ikke kun til numsen

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeps, det lyder fuldstændig som da min datter havde svamp. - Eller det væskede ikke, men jeg gik til lægen med hende efter en uge hvor hele bleområdet bare var højrødt, hun skreg hvergang jeg ville give hende ble på og alle folder var fyldt med hvid belægning.

Prøv lige at tjekke ham i munden, om han er hvid på tungen også. Ofte sker det nemlig at børn får svamp i munden og så smitter det gennem tarmen til numsen. Og hvis det er sådan skal han jo have behandling begge steder, og ikke kun til numsen

Her er det kun ved numsehullet, en stor rød omkreds omkring, som bare ikke vil gå væk.

Han er ikke hvid på tungen. Lægen snakke om, at det kunne være en stafylokok. Men det er vel os en form for svamp eller infektion? 

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Anonym skriver:

Her er det kun ved numsehullet, en stor rød omkreds omkring, som bare ikke vil gå væk.

Han er ikke hvid på tungen. Lægen snakke om, at det kunne være en stafylokok. Men det er vel os en form for svamp eller infektion? 

Mener det er en bakterie, men det er ikke noget du må hænge mig op på

Jeg håber i får noget behandling så det hurtigt går over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.