Anonym skriver:
Min kæreste har 2 børn på 12 og 15 fra et tideligere forhold, og sammen har vi en lille en på 4½ måned. De to store kommer hver anden weekend.
Mit problem er at hver gang de er hos os bruger de hele weekenden på at spille playstation på tv'et. Vi har den regel der hedder at der ikke skal spilles mere efter aftensmaden, men jeg sys simpelthen at det har taget overhånd nu. Der bliver spillet (uafbrudt) fra når de vågner ved 8 tiden til vi skal spise aftensmad, og jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre og se på det hele dagen ( det er på tv'et inde i stuen ) Jeg har fortalt til min kæreste at jeg sys det er alt for meget, og at vores dreng slet ikke kommer i nærheden af at spille ligeså meget til den tid. Men han siger bare, jamen hvad skal de ellers lave ?! ( Det skal lige siges at min kæreste også godt kan lide at spille playstation, så han sidder jo bare og kigger på og sys det er helt fint at de spiller hele dagen )
Jeg vil bare ikke have det mere, for jeg bor her altså os ! Hvad laver jeres børn i løbet af weekenden ( de lidt ældre børn ) ???? 
Tror det er meget normalt i den alder desværre. Har en 14årig der også gerne spiller hele dagen. Og en på 16. Han sidder så bare tit med venner og spiller, enten her eller hos dem. Hvis jeg ville have dem væk fra elektronikken, så kræver det at jeg kan byde på noget der er bedre eller sjovere.
Her vil de gerne spille 500, brætspil eller andre gammeldags spil med os. Eller fodbold i haven, en tur i svømmehallen, en kælketur. Så længe jeg ved,at de stadig kan/vil deltage i vores familieliv, så får de lov selv at styre deres spilleri.
Kunne det være en ide,at de fik deres eget tv i et separat rum,hvor de kunne spille? Forbyd evt spil lørdag formiddag, og tilbyd noget andet istedet vil være mit råd.
Anmeld
Citér