Andre alternativer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.162 visninger
8 svar
7 synes godt om
11. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved godt mange vil bliveforaget over det jeg skriver nu, og ærligt fortjener jeg også en dummeflad i ansigtet.. 

Ee 7+0 i dag, og faldt for er par dage siden i, med cigaretterne. Stoppede for nogle måneder siden, men efter jeg blev gravid har de bare kaldt på mig, og nu kunne jeg ikke stå i mod længere, og jeg hader ærligt mig selv. Men uden kan jeg ikke fokusere, være glad og det går udover forholdet til mit barns far.. 

Må man spise nikotin tyggegummi når man er gravid? Er der andre alternativer der er bedre og mindre skadeligt for mit barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2015

HappyOne

Anonym skriver:

Jeg ved godt mange vil bliveforaget over det jeg skriver nu, og ærligt fortjener jeg også en dummeflad i ansigtet.. 

Ee 7+0 i dag, og faldt for er par dage siden i, med cigaretterne. Stoppede for nogle måneder siden, men efter jeg blev gravid har de bare kaldt på mig, og nu kunne jeg ikke stå i mod længere, og jeg hader ærligt mig selv. Men uden kan jeg ikke fokusere, være glad og det går udover forholdet til mit barns far.. 

Må man spise nikotin tyggegummi når man er gravid? Er der andre alternativer der er bedre og mindre skadeligt for mit barn? 

Ved godt mange har den holdning at man ikke skal ryge når man er gravid men kender mange der ryger/har røget i graviditeten og der er aldrig sket noget. De fejler absolut ingenting  

Anmeld Citér

11. april 2015

ErDetSnartNU

Prøv at søg på billeder og videnskabelige studier om, hvordan cigaretrøg påvirker fosteret. Det er bevist, at de får meget forringet ilttilførsel mens moderen ryger, at barnet laver "ubehagsbevægelser" mens moderen ryger (så en 3d-optagelse, men kan desværre ikke huske hvad den hedder) og der er fundet "døde pletter" i moderkagen ved mødre, som har røget = barnet har ikke fået de næringsstoffer de skal have. 

Hvis du finder nok eksempler på, hvor skadeligt det er for dit barn, og du dermed kan visualisere hvor dårligt dit barn har det mens du nyder din smøg, tror du så ikke det hjælper på at afholde dig fra det? 

Anmeld Citér

11. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Prøv at søg på billeder og videnskabelige studier om, hvordan cigaretrøg påvirker fosteret. Det er bevist, at de får meget forringet ilttilførsel mens moderen ryger, at barnet laver "ubehagsbevægelser" mens moderen ryger (så en 3d-optagelse, men kan desværre ikke huske hvad den hedder) og der er fundet "døde pletter" i moderkagen ved mødre, som har røget = barnet har ikke fået de næringsstoffer de skal have. 

Hvis du finder nok eksempler på, hvor skadeligt det er for dit barn, og du dermed kan visualisere hvor dårligt dit barn har det mens du nyder din smøg, tror du så ikke det hjælper på at afholde dig fra det? 

Har altid sagt den dag jeg finder ud af jeg er gravid, så stopper jeg i samme øjeblik! Men mine hormoner raser bare rundt, jeg læser hele tiden på nettet hvad det gør ved barnet, isbjerg prøver virkelig at stoppe, ryger maks en om dagen, men vil bare have det væk, troede også det ville hjælpe at se videoer, og de påvirker mig også meget.. Men kannikkefå stoppe helt.. Derfor om jeg spørger om nikotin tyggegummi også er skadeligt? 

Anmeld Citér

11. april 2015

Mulle0802

Nu er vi i behandling hvor kæresten fik besked på at stoppe med at ryge. Nikotin præparater er bedre og e-cigaretter da får du en mindre dosis nikotin og undgår de andre skadelige stoffer der er i cigaretter. 

Anmeld Citér

11. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker måske akupunktur? Via din jm kan du vist nok få rygestop. Ellers tilbyder de fleste der laver akupunktur det.

Det er skadeligt ja og det kan ses på moderkagen at den pletvis "dør", og der vil der så heller ikke være "gennemgang". Men umiddelbart ville jeg tro at tyggegummiet er bedre(men ikke meget bedre!) pga der er vel ikke tjære i?

kæmpe  til dig

Anmeld Citér

11. april 2015

God-mor

Anonym skriver:

Tyggegummie med nikotin, er selvfølgelig bedre end cigaretter, da der jo ikke er alle de andre skadelige stoffer i, som i en cigaret. Nu kan jeg se at du ryger max 1 om dagen, og nej det er ikke sundt, men så er det heller ikke værre. Tag en snak med din jordemoder om rygestop, eller tal med din læge om det. Bare det at tale med nogle om det, kan være nok til at du får mod på at stoppe helt.

Anmeld Citér

11. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hvis du kun ryger en og har mega dårlig samvittighed, er det kun et spørgsmål om tid før du slipper den. Du er ikke afhængig af nikotin, ret meget, når det kun er en. 

Jeg er stoppet for snart en måned siden, er gravid i uge 32 og har røget 2-3 stykker indtil jeg stoppede. Trappede ned fra 15 stk men de sidste var sååå svært, troede jeg! 

Det er så ret at slippe for den dårlige samvittighed. Til sidst tænkte jeg på baby i maven hver gang jeg røg, så stod bare og slog mig selv i hovedet med det og kunne slet ikke nyde det.

savner at ryge en smøg, og måske begynder jeg igen. Når jeg er FÆRDIG med at være gravid og amme. 

Anmeld Citér

11. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Nå ja! Lad være med nikotin erstatning, ikke nødvendigt med kun en smøg. Du vil komme til at øge dun nikotin indtag, det er det ingen grund til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.