Faderskabstest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
13 svar
5 synes godt om
11. april 2015

Æblegrød

Hej piger.

Jeg er gået hen og blevet gravid, og der kan være 2 mulige fædre.

Sagen er den at jeg har fortalt den ene, at der er en mulighed for at han kan være faren.

Den anden har jeg ikke fortalt at der kan være en mulighed for en anden kan være far (Ved godt det kan diskuteres om det er forkert, men alle har sagt at de godt kan forstå hvorfor jeg har undladet at fortælle ham det, når jeg har fortalt dem historien)

Mit spørgsmål er så, om jeg kan få den ene testet først uden at man skal i retten og alt det? (Har prøvet at kigge på statsforvaltningen, men der skriver de, at hvis kun en far oplyses så skriver de ud til den pågældende at de opfordre ham til at vedkende faderskabet. Hvilket jeg da ikke regner med han ville gøre uden at be om en test inden da. Men skal den forbi retten inden da? eller får man bare testen og hvis det så ikke er ham så er den ikke "længere", og jeg kan så "komme i tanke om det var en anden mulighed jeg ikke havde tænkt på før")

Ville egentlig gerne have betalt for en selv, for at få ham tjekket. Men han er pludselig blevet sur, selvom vi ikke har talt sammen, og nu blokeret mig. Så kan ikke komme i dialog med ham, og egentlig heller ikke fordi jeg lige kan daske op med 1200-2000 kr

Grunden til jeg gerne vil have ham den ene tjekket først er så jeg ikke står med håret i postkassen uden, at vide hvad jeg skal sige til ham den anden, hvis det viser sig han ikke er faren. Dog siger min mavefornemmelse at det er ham, plus der er størst chance for at han er faderen.

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes du skal stå ved hvad du har gjort.

Du har været i seng med to forskellige mænd, og de kan begge være faderen.

spil med åbne kort, og sig det som det er til dem begge. 

Faderskabssager kan sagtens trække ud i flere måneder, og det er da absolut ikke fair overfor dit barn, hvis du "lader" ham du tror er faren få et forhold til barnet, og testen så viser, at han ikke er far.

så starter møllen forfra.

derudover så afgiver du oplysninger om faderskabssagen under straffeansvar. 

Man kan da ikke "glemme" at man lige var i seng med en til i den periode, hvor man blev gravid. 

Ellers kan det være at man skal tage sit liv til op til revision.

held og lykke med det

Anmeld Citér

11. april 2015

Æblegrød

EBK skriver:

Jeg synes du skal stå ved hvad du har gjort.

Du har været i seng med to forskellige mænd, og de kan begge være faderen.

spil med åbne kort, og sig det som det er til dem begge. 

Faderskabssager kan sagtens trække ud i flere måneder, og det er da absolut ikke fair overfor dit barn, hvis du "lader" ham du tror er faren få et forhold til barnet, og testen så viser, at han ikke er far.

så starter møllen forfra.

derudover så afgiver du oplysninger om faderskabssagen under straffeansvar. 

Man kan da ikke "glemme" at man lige var i seng med en til i den periode, hvor man blev gravid. 

Ellers kan det være at man skal tage sit liv til op til revision.

held og lykke med det

Ingen vil have noget med barnet at gøre overhovedet - så der kommer ikke til at blive skabt et bånd. Endda har begge bedt mig om at lyve om at jeg ikke ved hvem faderen er, hvilket jeg bestemt ikke vil. Men så spillet de heller ikke selv med åbne kort

At man så kan diskutere om hvad der er rigtigt eller forkert ang. at fortælle ham som ikke ved der er mulighed for der er en anden, er så en anden sag.

Jeg vil blot hører om hvordan det foregår med faderskabstests.

Ønsker bare, at vide hvem af dem det er en af gangen - det er svært at fortælle historien her, for ønsker ikke at nogle kan læse med og så muligvis have kendskab til os. Men ligemeget hvor kringlet det lyder, er det til bedst gavn for både mig og ham i det lange løb

Anmeld Citér

11. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Æblegrød skriver:

Ingen vil have noget med barnet at gøre overhovedet - så der kommer ikke til at blive skabt et bånd. Endda har begge bedt mig om at lyve om at jeg ikke ved hvem faderen er, hvilket jeg bestemt ikke vil. Men så spillet de heller ikke selv med åbne kort

At man så kan diskutere om hvad der er rigtigt eller forkert ang. at fortælle ham som ikke ved der er mulighed for der er en anden, er så en anden sag.

Jeg vil blot hører om hvordan det foregår med faderskabstests.

Ønsker bare, at vide hvem af dem det er en af gangen - det er svært at fortælle historien her, for ønsker ikke at nogle kan læse med og så muligvis have kendskab til os. Men ligemeget hvor kringlet det lyder, er det til bedst gavn for både mig og ham i det lange løb

Hvad vil du så gøre hvis han vedkender sig faderskabet uden test? 

Risikoen er der jo, og så skriver han under på at han er far til et barn som måske slet ikke er hans alligevel.

Anmeld Citér

11. april 2015

Æblegrød

EBK skriver:

Hvad vil du så gøre hvis han vedkender sig faderskabet uden test? 

Risikoen er der jo, og så skriver han under på at han er far til et barn som måske slet ikke er hans alligevel.

Det gav han udtryk for, netop fordi han ved chancen for at ham (jeg ønsker testet først) er en lille chance for at være fader.

Hvilket jeg fortalte ham, for ville være ærlig overfor ham, at efter lægensberegninger var der en chance for at det kunne være ham. Og sådan som han har svaret til det, er jeg bestemt sikker på at han ikke bare vil vedkende sig faderskabet, også fordi det er sket i fuldskab

Anmeld Citér

11. april 2015

alenemor42

Du har pligt til at oplyse mulige fædre!

Anmeld Citér

11. april 2015

Fremad

Du har pligt til at oplyse begge...

I mit tilfælde vidst vi hvem far var men havde det en anden måneden før.... 

Så han blev teste inden den anden blev indkaldt...det vil så sige han fik intet af vide da den første var far...

Så du skal oplyse men han behøver ikke blive kontaktet medmindre a ikke er far og han så skal aflægge prøve 

Anmeld Citér

11. april 2015

Fremad

Ej kan slet ikke stave pt...

Anmeld Citér

11. april 2015

Æblegrød

sscm skriver:

Du har pligt til at oplyse begge...

I mit tilfælde vidst vi hvem far var men havde det en anden måneden før.... 

Så han blev teste inden den anden blev indkaldt...det vil så sige han fik intet af vide da den første var far...

Så du skal oplyse men han behøver ikke blive kontaktet medmindre a ikke er far og han så skal aflægge prøve 

Det vil sige at man godt kan bede om at de tjekker den ene først, eller hvordan skal det forståes?

Mit er nemlig lidt samme tilfælde

Anmeld Citér

11. april 2015

Kløver

Mig bekendt skal man oplyse alle potielke fædre og så tages der stilling til hvem og hvordan i forhold til at teste og fastslå faderskabet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.