Måske lyder det lidt mærkeligt. Har ikke nedsat lyst men efter vi fandt ud af at kæresten har meget nedsat sædkvalitet. Kan jeg mærke at min lyst til regelmæssig sex pga. projektbaby mellem behandlinger er dalet, da jeg lidt tænker at det i hvert fald ikke giver nogen baby - som jeg tidligere har troet det kunne på naturlig vis. Er der mon andre der har det sådan. Det er ikke noget kæresten ved. Måske er det bare fordi jeg ikke længere har det samme håb efter hver gang vi har haft sex som inden vi fik "dommen" af vide.
Jeg kender personligt ikke det med nedsat lyst til sex pga. sædkvaliteten, eller det er ikke noget, jeg har været bevidst om. Synes mere stressen over den manglende succes, uvisheden og alle hormonerne var slemme til at lægge en dæmper ind i mellem...
Vi var i ICSI behandling pga. hans meget lave sædkvalitet (ca. 100.000 oprenset) efter et sygdomsforløb, hvor han fik fjernet den ene testikel. Vores 2. forsøg blev aflyst, da der kun var et æg klar til udtagning. Og det ene æg præsterede han mod alle odds at få befrugtet! Det kom som et (positivt!) chok for os begge, for vi havde slet ikke troet, at det var muligt (selvom der jo altid er en chance - ligesom man kan blive gravid på p-piller). Så på trods af lav sædkvalitet, så lykkedes det her!! Jeg er dog ikke så langt henne nu (uge 6), men det er første gang, siden vi startede for 2 år siden, at jeg er gravid, så vi er lykkelige 

Så her er rådet/erfaringen, at det alligevel "kan betale sig", at dyrke sex mellem behandlingerne 

Og held og lykke!
Anmeld
Citér