Hej Lisbeth.
Jeg har et spørgsmål angående min 11 mdr gamle søn.
Han vil rigtig gerne "kramme". Specielt med mig og hans mormor, men han er desværre meget voldsom når han gør det. Han klæber sig til os ved at gribe fat i vores ører samtidig med at han bider os i asigtet og det gør ufatteligt ondt. Der er ingen tvivl om at han gør det af kærlighed , men jeg så jo selvfølgelig gerne at han lærte at vise det på en lidt blidere måde.
Jeg ved jeg bør sige av og stoppe ham, men samtidig er jeg bange for at han føler sig afvist hvis jeg gør det, da han jo ikke kender andre måder at vise kærligheden på? Han forstår ikke rigtig når jeg siger "stille og roligt skat" "aae aae" til hundene osv, så hvordan stopper jeg ham, uden at han føler sig afvist?
På forhånd tak.
Lisbeths svar
Hej Mie!
Det gør ondt at få vredet ørerne og et bid i kinden.,når han vil udtrykke sin kærlighed til jer.
Han forstår ikke ord endnu , men er i stand til at læse jeres ansigtsudtryk og betoningen af ordene.
Når han hægter sig fast, Vis med ansigt og stemme. Av av det gør ondt. Fjern hans fingre fra ørerne og flyt hovedet væk fra hans bid.
Det kan godt være, han giver sig til at græde og det er ok. Sig kærligt til ham. Det gør ondt ,når du bider. Det er ikke en afvisning. Det er læring.
Tag derefter hans hånd og stryg din egen kind med den og vis ham tydeligt, hvor dejligt det er både med ansigtsudtryk og stemme. Bagefter kan du lade ham stryge sin egen kind. og lade ham nyde det. Gentag, gentag og gentag, så vil han lære det.
I skal ved at overdrive vise ham ,hvordan der gives knus , kys og kærlighed, blidt og uden smerte.
Held og lykke med kæleprocessen. kærlighed uden smerte.
God week end.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér