Hej Lisbeth
Jeg har en søn, som bliver 4 måneder her den 14 april.
Han er blevet ammet fuld tid til han var knap 3 måneder. Derefter fik han supplerende flaske og de sidste to uger har han været fuldtids flaskebarn.
Han får nan1 pulver.
På æsken står:
3-4 måneder; 150 ml 4-5 gange i døgnet
4-5 måneder; 180 ml 4 gange i døgnet
Efter 150 ml virker han ikke længere mæt bagefter, så de sidste 8 dage har han fået 180 ml i stedet. Men de sidste 4 dage har han kun fået 3 gange 180 ml i døgnet. Han vil ikke have mere end det og gylper pludselig mere end normalt.
Samtidig synes jeg ikke han tisser ret meget. Engang imellem kan jeg skifte én fuldstændig tør ble efter 4 timer og ellers er det kun en meget lille tår det er kommet.
Han har afføring ca hver anden dag og virker ikke generet af sin mave overhovedet.
Der er dog ingen tvivl om at han er lige midt i det lange tigerspring. Jeg ved ikke om det kan have indflydelse?
Ellers er han en sund og rask dreng. Han er langt fremme i sin udvikling og virker på ingen måde som et barn der sulter.
Men jeg bliver alligevel lidt bekymret.
Jeg håber jeg har fået alt relevant information med.
Mange hilsner fra mig
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder ikke af meget din lille søn spiser. jeg er tilfreds med 4-5 tunge tissebleer i døgnet. Det lyder ikke som om han kommer derop med det mad han får..
Med det du fortæller, får han ikke nok mad. Nu gylper han og så er det svært at følge med.
Jeg vil foreslå at skifte mærke på MME. give ham lidt hyppigere og mindre ad gangen,og se om det hjælper.
Når han spiser skal han nærmest sidde op,. Efter måltidet skal hans overkrop været hævet et stykke tid. Bær ham evt i en slynge.
Kender ikke hans vægt, men vejer han ca 6 kilo er hans døgnbehov 1000 ml.
Vil foreslå ,hvis han stadig gylper i morgen, enten at ringe til egen læge og eller sundhedsplejerske.
Håber for jer det snart blive bedre.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér