Eget værelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.579 visninger
10 svar
10 synes godt om
9. april 2015

Anonym trådstarter

Hej Piger....

Jeg vælger at skrive for en veninde og vælger at være anonym da vi ikke gerne skulle blive genkendt...

Min veninde har 2 børn med sin ex mand og de deler 7/7. Børnene er en dreng på 5 og en pige på 7. Problemet er at de ikke har værelse hos deres far. Hvordan er reglerne for det?? Tænker om de ikke skal have eget værelse når de bor halvdelen hos ham?? Kan ikke finde det på skrift nogle steder.... Nogle der har det på skrift eller bare ved hvordan reglerne er så vil vi blive rigtigt glæde for Jeres hjælp.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

DortheL

Anonym skriver:

Hej Piger....

Jeg vælger at skrive for en veninde og vælger at være anonym da vi ikke gerne skulle blive genkendt...

Min veninde har 2 børn med sin ex mand og de deler 7/7. Børnene er en dreng på 5 og en pige på 7. Problemet er at de ikke har værelse hos deres far. Hvordan er reglerne for det?? Tænker om de ikke skal have eget værelse når de bor halvdelen hos ham?? Kan ikke finde det på skrift nogle steder.... Nogle der har det på skrift eller bare ved hvordan reglerne er så vil vi blive rigtigt glæde for Jeres hjælp.

På forhånd tak

Jeg kan ikke se, hvorfor der skulle være regler om det?!

Det er vel op til forældrene selv. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Hej Piger....

På forhånd tak

Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogle regler om at børn SKAL have eget værelse. Der er lavet regler om mange ting, men lige på det her punkt, tror jeg altså (stadig) at det er op til den enkelte forælder at bestemme om børnene skal have et værelse eller ej.

Det væsentlige er vel blot at der ER tag over hovedet, mad på bordet, kærlighed og omsorg.

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej Piger....

På forhånd tak

Det er vel op til forældrene hvordan de gør det.
Man kan ikke tvinge en far til at have et værelse til børnene? Hvis børnene ikke har et problem med det, så er der vel ikke noget galt.

Ved hun hvordan det ser ud hos exen? Hvor meget plads han har? Hvor børnene sover? Hvor de leger..??

Anmeld Citér

9. april 2015

Patriark

Anonym skriver:

Hej Piger....

På forhånd tak

Svaret findes i Forældreansvarsloven. Og nej, selvfølgelig er der ingen regler eller lovgivning om dette.

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er vel op til forældrene hvordan de gør det.
Man kan ikke tvinge en far til at have et værelse til børnene? Hvis børnene ikke har et problem med det, så er der vel ikke noget galt.

Ved hun hvordan det ser ud hos exen? Hvor meget plads han har? Hvor børnene sover? Hvor de leger..??

Jaaa problemet er nemlig at de bor hos exs forældre i et hus hvor de har værelse med faren.... Datteren er træt når hun kommer hjem fra samvær og fortæller hun har svært ved at sove fordi der er varmt og hun ligger tæt på lillebroren som ligger på gulvet på en madras sammen med hende.... Så tænker bare om det er okay når de er der en hel uge og ikke kun en weekend....

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jaaa problemet er nemlig at de bor hos exs forældre i et hus hvor de har værelse med faren.... Datteren er træt når hun kommer hjem fra samvær og fortæller hun har svært ved at sove fordi der er varmt og hun ligger tæt på lillebroren som ligger på gulvet på en madras sammen med hende.... Så tænker bare om det er okay når de er der en hel uge og ikke kun en weekend....

Men hvis han bor hos sine forældre, har han jo nok ikke valget til at de får deres eget værelse? Det er jo ikke hans hus.

Men ved exen hvad pigen har sagt? Hvor længe har de boet hos hans forældre?

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Men hvis han bor hos sine forældre, har han jo nok ikke valget til at de får deres eget værelse? Det er jo ikke hans hus.

Men ved exen hvad pigen har sagt? Hvor længe har de boet hos hans forældre?

Jaaa min veninde har sagt til sin ex hvad datteren har sagt men han fejer det bare af og kommer med hundrede undskyldninger... Nej ved godt han ikke kan bestemme når de bor hos dem men tænker bare om det så ikke har en mulighed at han kun havde dem hver anden weekend indtil han havde fundet et andet sted at bo... Han bor hos dem og har boet der i snart 7 måneder fordi hans eget hus er så dårligt med skimmelsvamp og fugt at de ikke kan bo der....

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jaaa min veninde har sagt til sin ex hvad datteren har sagt men han fejer det bare af og kommer med hundrede undskyldninger... Nej ved godt han ikke kan bestemme når de bor hos dem men tænker bare om det så ikke har en mulighed at han kun havde dem hver anden weekend indtil han havde fundet et andet sted at bo... Han bor hos dem og har boet der i snart 7 måneder fordi hans eget hus er så dårligt med skimmelsvamp og fugt at de ikke kan bo der....

Tror ikke at hun får lavet det op til weekenden af den grund? De tager jo ikke skade. Ja, det er ikke den bedste måde at leve på, men det er jo ikke for evigt.

Og jeg er bange for at der kan opstå problemer, hvis din veninde sætter sig på tværs. Hvordan er din venindes forhold til hans forældre? Måske kan hun snakke med dem.

Anmeld Citér

10. april 2015

dpb

Anonym skriver:

Jamen så har han jo et eller andet sted taget det mest ansvarlige valg han havde mulighed for....

Jeg vil da også klart mene at det ikke er en holdbar løsning i længden, men som det lyder til at hans situation er lige pt. så gør han hvad han kan for at give sine børn det bedst han kan... og pt. er det et fælles værelse hos hans forældre, fremfor et fugtskadet hus.

Hvis hans hus er massivt fugtskadet skal der vel gøres noget ved det. Er det et han selv ejer så er der måske noget forsikring han kæmper med pt. for at få det udbedret, hvis det er leje er det måske udlejer han kæmper med... i forhold til tidshorisonten gætter jeg dog på eje, og så går hans penge jo til de faste udgifter der og han har derfor nok ikke til at kunne leje en lejlighed andetsteds så de kan få hver deres værelse...

tvivler stærkt på der findes en lov om det... har i hvert fald aldrig om en sådanne... og syntes måske også det ville være lidt for meget at gribe ind i folks privatliv... I gamle dage var det ganske normalt at hele familien lå samlet i et værelse.... tror mere det er fordi vi efterhånden er blevet en smule forvent, at vi mener det er bedre med hvert vores værelse....

Syntes din veninde skal lade den ligge, og glæde sig over at have en far til sine børn der rent faktisk gerne vil dem Kender en del der har den omvendte problematik, nemlig at børnenes far ikke ønsker samvær, eller kun meget sjældent ønsker samvær....

Qnuz

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.