Anonym skriver:
Jaaa min veninde har sagt til sin ex hvad datteren har sagt men han fejer det bare af og kommer med hundrede undskyldninger... Nej ved godt han ikke kan bestemme når de bor hos dem men tænker bare om det så ikke har en mulighed at han kun havde dem hver anden weekend indtil han havde fundet et andet sted at bo... Han bor hos dem og har boet der i snart 7 måneder fordi hans eget hus er så dårligt med skimmelsvamp og fugt at de ikke kan bo der....
Jamen så har han jo et eller andet sted taget det mest ansvarlige valg han havde mulighed for....

Jeg vil da også klart mene at det ikke er en holdbar løsning i længden, men som det lyder til at hans situation er lige pt. så gør han hvad han kan for at give sine børn det bedst han kan... og pt. er det et fælles værelse hos hans forældre, fremfor et fugtskadet hus.
Hvis hans hus er massivt fugtskadet skal der vel gøres noget ved det. Er det et han selv ejer så er der måske noget forsikring han kæmper med pt. for at få det udbedret, hvis det er leje er det måske udlejer han kæmper med... i forhold til tidshorisonten gætter jeg dog på eje, og så går hans penge jo til de faste udgifter der og han har derfor nok ikke til at kunne leje en lejlighed andetsteds så de kan få hver deres værelse...
tvivler stærkt på der findes en lov om det... har i hvert fald aldrig om en sådanne... og syntes måske også det ville være lidt for meget at gribe ind i folks privatliv...
I gamle dage var det ganske normalt at hele familien lå samlet i et værelse.... tror mere det er fordi vi efterhånden er blevet en smule forvent, at vi mener det er bedre med hvert vores værelse....
Syntes din veninde skal lade den ligge, og glæde sig over at have en far til sine børn der rent faktisk gerne vil dem
Kender en del der har den omvendte problematik, nemlig at børnenes far ikke ønsker samvær, eller kun meget sjældent ønsker samvær....
Qnuz
Anmeld
Citér