Arbejde på min fridag. Ja/nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
4 svar
1 synes godt om
9. april 2015

Anonym trådstarter

Uha kender i ikke godt det med at man virklig bare har glædet sig til at holde fri, for derefter at blive ringet op fra sit arbejde, om ikke man kan tage en extra vagt pga sygdom??

Jeg har arbejdet hele påsken i aftenvagter, på nær 2 dage midt i ugen, hvor vi ikke var hjemme + jeg har arbejdet aftenvagter mandag og tirsdag i denne uge, det vil sige at jeg for første gang i over en uge spiste aftensmad hjemme, sammen med min familie i går.

Nu spørg de så om jeg ikke kan tage en extra vagt i morgen aften pga sygdom og at de er meget presset. Arbejds mæssigt ved jeg godt at jeg burde sige ja, familiemæssigt føler jeg at jeg burde sige nej. Kærsten siger at det er helt op til mig selv, hvad jeg vælger og at ham og ungerne jo bare skal hygge og se Disney sjov.

Hvad ville i vælge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Nhbk

Anonym skriver:

Uha kender i ikke godt det med at man virklig bare har glædet sig til at holde fri, for derefter at blive ringet op fra sit arbejde, om ikke man kan tage en extra vagt pga sygdom??

Jeg har arbejdet hele påsken i aftenvagter, på nær 2 dage midt i ugen, hvor vi ikke var hjemme + jeg har arbejdet aftenvagter mandag og tirsdag i denne uge, det vil sige at jeg for første gang i over en uge spiste aftensmad hjemme, sammen med min familie i går.

Nu spørg de så om jeg ikke kan tage en extra vagt i morgen aften pga sygdom og at de er meget presset. Arbejds mæssigt ved jeg godt at jeg burde sige ja, familiemæssigt føler jeg at jeg burde sige nej. Kærsten siger at det er helt op til mig selv, hvad jeg vælger og at ham og ungerne jo bare skal hygge og se Disney sjov.

Hvad ville i vælge? 

Jeg kender det så godt. Jeg har lige som dig lagt alt andet til side for at hjælpe på arbejdet. Jeg har godt nok ikke børn endnu, men til sidst så knækkede filmen for mig. Jeg arbejdede altid over og tog ekstravagter hele tiden fordi kollegerne var syge. Nogle gange dobbeltvagter. Jeg kunne ikke holde til det. Og vil råde dig til at sige fra. Og have god samvittighed når du gør det. Hvis du bliver ved med at sige ja, ringer de som det første til dig, fordi de ved at du altid siger ja. Bortset fra at du ikke har det godt når du forsømme dig selv og din familie. 

Jeg havde sagt nej tak, og havde hygget med familien til Disney show. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvad ville i vælge? 

Jeg havde sagt fra, de kan altid finde en vikar evt fra activ care

Anmeld Citér

9. april 2015

FruStolpe

Jeg ville følge min mavefornemmelse. 

Så hvis den siger, ok jeg stepper up for arbejdspladsen og mine syge kollegaer så er det afsted. 

-og hvis den siger, jeg har brug for fridagen så må du sige fra... 

Anmeld Citér

9. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvad ville i vælge? 

Siger du altid ja?
Men jeg ville lytte til mig selv, kan du klare en vagt til eller har du brug for en fri dag? Hvad med i dag? Skal du arbejde i dag? Og weekenden?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.