Dating efter brud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.519 visninger
10 svar
6 synes godt om
8. april 2015

Anonym trådstarter

Hvornår er det i orden at begynde at date efter man er gået fra sin partner?

Altså hvor lang en "sørge-periode" synes du man skal holde, hvis man egentlig er klar til at gå i gang med det samme?

Ville I blive ked sf det hvis jeres x gik ud på dating sider kun et par uger efter bruddet?

Er der forskel på hvis man har været sammen 2 år og 10 år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

MediaAnarchy

Jeg synes det er svært at give en tidsramme. Det er forskelligt. 
Jeg har oplevet efter at være gået fra en kæreste efter et forhold, der havde varet fem år, at folk forventede at jeg sørgede i et halvt år.

Vi havde dog haft det dårligt i fem måneder, og jeg havde vidst at det var undervejs. Jg havde min første date to uger efter bruddet, for jeg følte jeg havde været alene i meget længere tid end jeg egentlig havde. Jeg havde det helt fint med det, men jeg ved at andre kiggede skævt til mig.

Så jeg vil mene at man skal begynde når man føler sig klar. Man kan altid tage på en enkel date hvis man føler for det, og hvis det så er for overvældende, kan man bare holde en pause igen. 

Gør hvad du føler er rigtigt, og vær lige glad med hvad andre pådutter dit.

//MediaAnarchy - det flyttede sammen med sin kæreste efter tre måneder og generelt skider på "normale tidsrammer"

Anmeld Citér

8. april 2015

mpr

Anonym skriver:

Altså hvor lang en "sørge-periode" synes du man skal holde, hvis man egentlig er klar til at gå i gang med det samme?

Ville I blive ked sf det hvis jeres x gik ud på dating sider kun et par uger efter bruddet?

Så snart du er klar og ved du ikke bruger en evt ny som et plaster på såret ingen vil være den som skal heale personen der lige har forladt et forhold.. Men er du 100% klar og ingen følelser forbundet med din eks så jump in to it.. 

Efter jeg slog op med min x gik der 14 dage før jeg havde fundet en ny som jeg stadig er sammen med i dag og gift med, af hensyn og ønske om ikke at skabe en konflikt ventede vi dog med at offentlige det til min eks var flyttet ud af min lejlighed

Synes virkelig ikke at man skal tænke "ej det er også synd for den anden" så jeg må hellere vente, for de kan lige så hurtigt gå ud og få en ny, når man ikke længere er kærester har man ikke længere noget at sige i hvem den anden er sammen med uanset hvornår  

Og så tænker jeg det er altid rart at kunne leve livet videre også uden begrænsninger selvom man lige er gået fra sin eks

Anmeld Citér

8. april 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tror at uanset hvor klar man selv mener man er, så har man efter et langvarigt forhold brug for tid alene til at "genopdage" sig selv. Både 2 og 10 år opfatter jeg som langvarigt, så synes ikke der er forskel - ihvertfald hvis man i begge tilfældebor sammen.

En date er selvfølgelig ret harmløs, men man skal ihvertfald undlade at indlede et reelt forhold førend der er gået et godt stykke tid, vil nok sige minimum et års tid. Og er der børn involveret, så måske endda endnu længere.

Og ja, jeg ville føle at min eks sked godt og grundigt på alt vi havde haft sammen hvis han drønede ud på date efter et par uger.

Anmeld Citér

8. april 2015

Hertz

Gik fra min x efter 5 år, og 4 mdr efter flyttede jeg sammen med min nye kæreste vi har hver et barn, vi har boet sammen 2 år nu og har lige fået et fælles barn. Vi havde kun været sammen 1 gang inden vi flyttede sammen men vi har så også været bedste venner i 9 år så vi kendte jo hinanden. Han gik fra sin x dagen efter vi var sammen første gang og flyttede så ind hos mig. 

Anmeld Citér

8. april 2015

PernilleogLouis

Nu er det ikke længe siden at min kæreste og jeg gik fra hinanden - og ja jeg ville blive ked af det hvis han datede en ny efter 2 uger. Jeg aner jo ikke om han gør det og jeg ville jo heller ikke kunne gøre noget ved det - hvis han har lyst til det så er det jo bare sådan det er. Der er nok ikke en regel der kan fortælle hvornår man må date igen. Som de andre skriver så er det jo bare når man er klar

Anmeld Citér

9. april 2015

Anonym trådstarter

MediaAnarchy skriver:

Jeg synes det er svært at give en tidsramme. Det er forskelligt. 
Jeg har oplevet efter at være gået fra en kæreste efter et forhold, der havde varet fem år, at folk forventede at jeg sørgede i et halvt år.

Vi havde dog haft det dårligt i fem måneder, og jeg havde vidst at det var undervejs. Jg havde min første date to uger efter bruddet, for jeg følte jeg havde været alene i meget længere tid end jeg egentlig havde. Jeg havde det helt fint med det, men jeg ved at andre kiggede skævt til mig.

Så jeg vil mene at man skal begynde når man føler sig klar. Man kan altid tage på en enkel date hvis man føler for det, og hvis det så er for overvældende, kan man bare holde en pause igen. 

Gør hvad du føler er rigtigt, og vær lige glad med hvad andre pådutter dit.

//MediaAnarchy - det flyttede sammen med sin kæreste efter tre måneder og generelt skider på "normale tidsrammer"

Jeg spørger egentlig for en veninde, som er rigtig meget i tvivl. Hun har været sammen med sin x i ca 3 år men har egentlig haft det skidt i forholdet i mere end et år. - Hun har følt sig som enlig i lang tid.
Så hun vil egentlig gerne igang med at finde en der har lyst til at være sammen med hende, og hendes barn.

Men er jo i tvivl om hvad omverdenen og ikke mindst x'en vil sige til det. De skal jo have et samarbejde de næste mange år, så hun vil helst ikke træde ham for meget over tæerne.

Anmeld Citér

9. april 2015

Bshizzle

Jeg kan ikke sætte dage/uger/mdr eller år på... 

Men simpelhen når man selv føler for det! 

Der er vel en grund til man er gået fra hinanden.. Og hvem ønsker ikke at hvert part kommer videre i livet?! 

Ja, det er sikkert hårdt at se ens X finde en anden.. Men er det ham/hende man skal tænke på eller sig selv i første række? 

I de forhold jeg har haft, da er jeg kommet ret hurtigt videre.. Og det er jeg kun lykkelig for!. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Risse

Anonym skriver:

Jeg spørger egentlig for en veninde, som er rigtig meget i tvivl. Hun har været sammen med sin x i ca 3 år men har egentlig haft det skidt i forholdet i mere end et år. - Hun har følt sig som enlig i lang tid.
Så hun vil egentlig gerne igang med at finde en der har lyst til at være sammen med hende, og hendes barn.

Men er jo i tvivl om hvad omverdenen og ikke mindst x'en vil sige til det. De skal jo have et samarbejde de næste mange år, så hun vil helst ikke træde ham for meget over tæerne.

I så fald, så tror jeg det handler om at hun snakker med sin eks om det. Hvis det er hans reaktion og det fremtidige samarbejde med ham hun er bekymret for, er det jo også ham hun bør snakke med om det. 

Jeg tænker umiddelbart at jeg godt kan forstå hendes lyst til at komme ud og møde nye mænd, hvis hun har følt sig alene så længe. Omvendt har hendes eks måske ikke følt sig alene lige så lang tid som hende? Og han vil derfor kunne blive rigtig såret over at hun er så hurtigt videre.

Hvad omverdenen tænker bør for mig at se være lige meget. Det vigtige for hende er, hvad hendes eks synes og hun bør derfor tage det op med ham. 

Hun kan jo fortælle (som hun har fortalt dig) at hun har følt sig alene længe, og at hun derfor føler sig klar og har lyst til at date, men at hun samtidigt gerne vil respektere hans følelser og have et godt samarbejde både nu og fremover. 

Det vil da sandsynligvis gøre ondt på ham, men her vil han føle at hun både viser ham respekt og hensyn, hvilket kan gøre hele situationen lidt bedre. 

Held og lykke med det

Anmeld Citér

9. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg synes at man skal gå på datingsider når man selv er klar. Og hvis det er dagen efter bruddet, så er det sådan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.