Anonym skriver:
Jeg spørger egentlig for en veninde, som er rigtig meget i tvivl. Hun har været sammen med sin x i ca 3 år men har egentlig haft det skidt i forholdet i mere end et år. - Hun har følt sig som enlig i lang tid.
Så hun vil egentlig gerne igang med at finde en der har lyst til at være sammen med hende, og hendes barn.
Men er jo i tvivl om hvad omverdenen og ikke mindst x'en vil sige til det. De skal jo have et samarbejde de næste mange år, så hun vil helst ikke træde ham for meget over tæerne.
I så fald, så tror jeg det handler om at hun snakker med sin eks om det. Hvis det er hans reaktion og det fremtidige samarbejde med ham hun er bekymret for, er det jo også ham hun bør snakke med om det.
Jeg tænker umiddelbart at jeg godt kan forstå hendes lyst til at komme ud og møde nye mænd, hvis hun har følt sig alene så længe. Omvendt har hendes eks måske ikke følt sig alene lige så lang tid som hende? Og han vil derfor kunne blive rigtig såret over at hun er så hurtigt videre.
Hvad omverdenen tænker bør for mig at se være lige meget. Det vigtige for hende er, hvad hendes eks synes og hun bør derfor tage det op med ham.
Hun kan jo fortælle (som hun har fortalt dig) at hun har følt sig alene længe, og at hun derfor føler sig klar og har lyst til at date, men at hun samtidigt gerne vil respektere hans følelser og have et godt samarbejde både nu og fremover.
Det vil da sandsynligvis gøre ondt på ham, men her vil han føle at hun både viser ham respekt og hensyn, hvilket kan gøre hele situationen lidt bedre.
Held og lykke med det
Anmeld
Citér