Gravid i sen alder, vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. april 2015

Logo

jeg er i den situation at jeg venter mit tredje barn. Ved mit første barn tabte jeg mig 10 kilo, dem tog jeg så på igen + 4 mere. Efter fødslen vejede jeg mindre end før graviditeten. Ved mit andet barn tabte jeg mig 8 kilo, dem tog jeg på igen + 2 mere, ved denne graviditet vejede jeg også mindre efter fødslen end før graviditeten.

nu er jeg så gravid med mit tredje barn, jeg har en frygtelig kvalme, men er faktisk alligevel ret god til at få spist noget hvilket betyder at jeg har tabt mig ca. 1 kilo, og min vægt svinger lidt i mellem det jeg vejede før jeg blev gravid minus et kilo. 

Jeg ved ikke om det er pga. min alder (36), at det går bedre med at holde maden i mig? Nu er jeg selvfølgelig lidt bekymret for hvordan det skal ende med min vægt, hvis ikke jeg starter ud med et stort vægttab ligesom jeg har gjort de andre gange.  Der udover spekulerer jeg på om man generelt tager mere på jo ældre man er når man bliver gravid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

alenemor42

Altså jeg tog 16 kg på ved første barn .... 5 kg ved barn Nr.  2 ...... og indtil videre 5 kg med Nr.  3 og jeg er i uge 34.

Jeg er 43 år

Anmeld Citér

7. april 2015

FruK

Jeg ved ikke hvordan det er generelt... Umiddelbart tror jeg ikke det har noget med alder at gøre. Jeg tog ca. 15 kg på første gang, hvor jeg var 28. Og ca. 12 kg på anden gang, hvor jeg var 38. 

Så ikke større vægtøgning med alderen her.

Anmeld Citér

7. april 2015

M (:

jeg er i den situation at jeg venter mit tredje barn. Ved mit første barn tabte jeg mig 10 kilo, dem tog jeg så på igen + 4 mere. Efter fødslen vejede jeg mindre end før graviditeten. Ved mit andet barn tabte jeg mig 8 kilo, dem tog jeg på igen + 2 mere, ved denne graviditet vejede jeg også mindre efter fødslen end før graviditeten.

nu er jeg så gravid med mit tredje barn, jeg har en frygtelig kvalme, men er faktisk alligevel ret god til at få spist noget hvilket betyder at jeg har tabt mig ca. 1 kilo, og min vægt svinger lidt i mellem det jeg vejede før jeg blev gravid minus et kilo. 

Jeg ved ikke om det er pga. min alder (36), at det går bedre med at holde maden i mig? Nu er jeg selvfølgelig lidt bekymret for hvordan det skal ende med min vægt, hvis ikke jeg starter ud med et stort vægttab ligesom jeg har gjort de andre gange.  Der udover spekulerer jeg på om man generelt tager mere på jo ældre man er når man bliver gravid?

Jeg ved ikke om alderen har noget at sige, men jeg har taget mindre på (indtil videre) i min anden graviditet end i min første. 

Første gang tog jeg 11 kg på og fødte 36+3.

Denne gang har jeg indtil videre taget 8 kg på og er 34+3. 

Jeg havde en lavere førgraviditetsvægt før min anden graviditet end før min første (vejede ca 3 kg mindre).  

Hvor langt er du i graviditeten nu? Og hvor langt var du de andre gange, da vægttabet ophørte? 

Anmeld Citér

7. april 2015

Milas14

Jeg er 36 og gravid med mit 4 barn. Er i uge 13 og har endnu ikke taget noget på.

Med de 3 andre tog jeg hurtigt på i starten og har ligget mellem 16 og 22 kg der er kommet på under gravideteterne. Med nr 3 har jeg ikke fået tabt de sidste 6 kg før jeg var gravid igen.. Så min startvægt er desværre lidt for høj ( 73 ) kg ��

Anmeld Citér

9. april 2015

Logo

M (: skriver:

Jeg ved ikke om alderen har noget at sige, men jeg har taget mindre på (indtil videre) i min anden graviditet end i min første. 

Første gang tog jeg 11 kg på og fødte 36+3.

Denne gang har jeg indtil videre taget 8 kg på og er 34+3. 

Jeg havde en lavere førgraviditetsvægt før min anden graviditet end før min første (vejede ca 3 kg mindre).  

Hvor langt er du i graviditeten nu? Og hvor langt var du de andre gange, da vægttabet ophørte? 

Jeg er 9+1 i dag, og jeg gætter på at vægttabet stoppede omkring uge 14-16 de andre gange.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.