Ja det er lige hvad jeg har - jeg har i aften kl 19.51 været mor i 12 år og hvilke 12 år.
Jeg husker det næsten som det var i går. Kom mandag morgen ind på afsnittet for gravide efter 4 dage med veer og ingen søvn. En jordmoder forbarmede sig over mig og gav mig morfin til at sove, men den eneste der fik søvn var min stakkels mand - jeg lå bare helt slap og kunne høre ham snorke og mærke veerne men uden smerte. Det hjalp og 6 timer efter var jeg i aktiv fødsel og knapt 8 timer efter pressede jeg en baby ud - jeg var så træt så jeg faldt i søvn mellem presseveerne, men ikke desto mindre var jeg så nysgerrig over hvilken en størrelse vi havde fået så jeg fandt de sidste kræfter både til at presse og til at rejse mig op og sprede benene.
Og der var hun, den dejligste pige på hele jorden 
Hun lærte mig man kunne elske et menneske mere end livet selv, og at verden kunne gå helt i stå og alt føles ligegyldigt, når jeg så ind i hendes øjne. Aldrig tror jeg, at jeg har været så lykkelig.
Hun er stadig den dejligste pige på jorden, nu er hun blot ikke en lille baby på 4040 g og 59 cm, men en stor pige på 163 cm og 40 kilo og ikke mindst fødder i str 40 
Hun minder slet ikke om mig, men om dem jeg altid har misundet. Hun er en pige der kan gå ind i et rum og have venner efter 5 minutter, hun har er kæmpe omsorgsgen (nok faktisk for meget), hun kan stadig lege (må I bare ikke sige til nogen). Hun kan fylde en hel scene, balancere på ethjulet og skabe sig så guderne må sig forbarme. Hun kan være verdens bedste storesøster og den mest røvirriterende. Og ja så er hun bare så skøn, så hun stadig kan få verden til at gå i stå.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér