Svigermor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
8 svar
49 synes godt om
5. april 2015

Anonym trådstarter

SVIGERMØDRE!!! Hold kæft jeg hader dem!

Jeg har en kronisk sygdom som gør at jeg SKAL tage medicin under graviditeten. Fair nok, pga graviditet kløe er jeg startet op på nu medicin og skal sandsynligvis stoppe på det andet medicin.
Vi bliver samtidig på syghuset holdt ekstra øje med for at sikre den lille har det godt.

Min svigermor har den historie at hun har dukke under sine graviditeter, og at 3 UD at 4 børn er fjernet hjemme fra pga druk, den ælste er 25 (min mand) og den mindste som er 12 og bor hjemme som den eneste, hun har heldivis fået ham med en mand sommer hjulpet hende på ret køl og derfor klare de det rigtig godt.

Nu er det sådan jeg har haft skrevet at jeg startede på nu medicin på fb så familien jeg ikke lige får ringet til kan følge med, min svigermors kommentar var da "hmm graviditet og medicin ikke en god coktail" jeg valgte da at slette den kommentar, da jeg ikke syntes hun skal blande sig i hvad jeg tager af medicin og ikke tager, lægerne har styr på det og de ville ikke give min noget med mindre det er nødvendigt.
Også syntes jeg jo ligesom hun ikke skulle feje foran min dør når hun ikke selv har været den med ren mel i posen hvad graviditet angår.

Hun skrev så på fb i en besked hvordan jeg kunne bilde mig ind at slette den kommentar, og jeg skulle forvente at folk skrev sådan noget på min statusser.

Jeg skrev så tilbage at jeg synts ligesom ikke den kommentar hørte hjemme under den status og at hun nok skulle feje foran egen dør før hun begyndte at feje foran mig, og at lægerne nok havde mere styr på min medicin end hun havde.

Så skrev hun hvad jeg lige vidste om hendes graviditet som hun ikke selv vidste, og at hun gerne ville vide det

Jeg skrev så atter vidste kun det jeg havde fået fortalt og da jeg ikke vidste mere end det, så ville jeg ikke komme mere ind på det da det heller ikke var det, det drejede sig om.

Hun skrev så at ja jeg vidste netop intet om det, men kun det jeg formentligt havde hørt fra min mands far og nye kone, (her skal det lige siges at det ALDRIG har snakke om det og at jeg kun har hørt det fra min mand, da hun første gang vi mødtes fortalte at han havde ADHD og han selv mente at det var fordi han mor var tørlagt alkoholiker.

Men det er endt i at han har slettet mig og min mand på Facebook og at hun har sagt at hun INTET. Vil havde med os eller vores pige at gøre.

Min mand og jeg er enige om at vi ikke vil ringe til hende eller noget før det er godt noget tid og før vi begge er blevet raske fra vores influenza
Jeg er selv overbevist om at hun nok skal komme ingen når den lille pige er født ��

Skulle bare lige ud med det ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har en kronisk sygdom som gør at jeg SKAL tage medicin under graviditeten. Fair nok, pga graviditet kløe er jeg startet op på nu medicin og skal sandsynligvis stoppe på det andet medicin.
Vi bliver samtidig på syghuset holdt ekstra øje med for at sikre den lille har det godt.

Min svigermor har den historie at hun har dukke under sine graviditeter, og at 3 UD at 4 børn er fjernet hjemme fra pga druk, den ælste er 25 (min mand) og den mindste som er 12 og bor hjemme som den eneste, hun har heldivis fået ham med en mand sommer hjulpet hende på ret køl og derfor klare de det rigtig godt.

Nu er det sådan jeg har haft skrevet at jeg startede på nu medicin på fb så familien jeg ikke lige får ringet til kan følge med, min svigermors kommentar var da "hmm graviditet og medicin ikke en god coktail" jeg valgte da at slette den kommentar, da jeg ikke syntes hun skal blande sig i hvad jeg tager af medicin og ikke tager, lægerne har styr på det og de ville ikke give min noget med mindre det er nødvendigt.
Også syntes jeg jo ligesom hun ikke skulle feje foran min dør når hun ikke selv har været den med ren mel i posen hvad graviditet angår.

Hun skrev så på fb i en besked hvordan jeg kunne bilde mig ind at slette den kommentar, og jeg skulle forvente at folk skrev sådan noget på min statusser.

Jeg skrev så tilbage at jeg synts ligesom ikke den kommentar hørte hjemme under den status og at hun nok skulle feje foran egen dør før hun begyndte at feje foran mig, og at lægerne nok havde mere styr på min medicin end hun havde.

Så skrev hun hvad jeg lige vidste om hendes graviditet som hun ikke selv vidste, og at hun gerne ville vide det

Jeg skrev så atter vidste kun det jeg havde fået fortalt og da jeg ikke vidste mere end det, så ville jeg ikke komme mere ind på det da det heller ikke var det, det drejede sig om.

Hun skrev så at ja jeg vidste netop intet om det, men kun det jeg formentligt havde hørt fra min mands far og nye kone, (her skal det lige siges at det ALDRIG har snakke om det og at jeg kun har hørt det fra min mand, da hun første gang vi mødtes fortalte at han havde ADHD og han selv mente at det var fordi han mor var tørlagt alkoholiker.

Men det er endt i at han har slettet mig og min mand på Facebook og at hun har sagt at hun INTET. Vil havde med os eller vores pige at gøre.

Min mand og jeg er enige om at vi ikke vil ringe til hende eller noget før det er godt noget tid og før vi begge er blevet raske fra vores influenza
Jeg er selv overbevist om at hun nok skal komme ingen når den lille pige er født ��

Jeg må nok indrømme at jeg synes du er gået langt over stregen. Det kan godt være at hun er kommet med en lidt kikset kommentar på Facebook, men det er langt under lavmålet at gå direkte efter hendes akilleshæl som du gør.

Godt du fik det ud - håber du kan se hvad jeg mener når du genlæser det, for hvis din svigermor sidder og er rigtig ked af det lige nu, kan jeg faktisk godt forstå det. Måske det var på sin plads at række hånden ud.

Held og lykke

Anmeld Citér

5. april 2015

esioul

Anonym skriver:

Hold da op.........................

Jeg synes du er gået langt over stregen. Jeg ville bare have skrevet "jeg er sikker på lægerne har styr på det". fremfor at gå til angreb. 

Tolker det mere som en bekymring for dig og den lille og ikke et angreb.....

Anmeld Citér

5. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Enig i de to ovenstående.

Jeg kan sagtens se, hvorfor du bliver ked af det over hendes kommentarer.

1) Du bærer måske nag på din mands vegne over hendes (eventuelle) dårlige evner som mor for ham. Dette sættes tit ekstra i fokus og perspektiv, når man selv skal være/bliver mor.

2) Du synes måske ikke selv, det er helt vildt festligt at skulle indtage medicin, mens du er gravid (selvom jeg naturligvis er sikker på, at det er den bedste beslutning taget i samråd med læge). Derfor rammer det, når man bliver konfronteret med en sådan kommentar, hun kom med.

Men derfor var din besked stadig unødvendig og under lavmålet. Du burde blot have skrevet, at beslutningen er nødvendig, velovervejet og truffet i samråd med læge/jordemoder.

Anmeld Citér

5. april 2015

Marts<3

Virkelig umodent af dig... Sorry to say... 

Anmeld Citér

5. april 2015

lailamik

Uden at kritesere dig på nogen som helst måde, vil jeg sige at du måske liiige skulle tage et puste rum og prøve tage afstand og se på situationen udefra. 

Min personlige mening er, at poster du noget på Facen så kan du også forvente noget feedback og specielt sådan noget med gradvidtets noget.

Det faktum at hun skrev at det ikke var en god cocktail er nok ikke den bedste kommentar HUN kan komme med (jeg forstår hvor du kommer fra) men igen, så tror jeg ærligt talt at hun har ment i det i den bedste hentydning. Så det angreb fra dig var nok ikke det smarteste som kunne komme fra dig, så jeg vil faktisk også sige som de andre, at jeg forstår godt hvis hun sidder og er såret nu.

Håber i får rettet op på det og snakket igennem. For igen, tror altså ikke at hun har ment noget ondt overhovdet og kun har tænkt på den lille bebs bedste. Hun ved nok hvad hun snakker om, og mon ikke hun sidder med lidt anger fra sin fortid? 

Anmeld Citér

5. april 2015

Bshizzle

Kan sagtens følge de andres kommentar... 

Men jeg vil hellere ta udgangspunkt ud fra det som NU ER SKET! 

Jeg syntes faktisk at du skulle ringe (eller besøge din svigermor efter sygdom) og ta en snak med hende om hvor ked af/skuffet/gal.. du faktisk blev. 

Det var jo åbenbart ikke en kommentar du ville ha frem på din FB. 

Anmeld Citér

5. april 2015

dpb

Syntes ærlig talt i begge har dummet jer lige i den her sag...

Din svigermor fordi hun kommer med den kommentar hun gør, dig fordi du sletter kommentaren i stedet for at komme med en stille og rolig kommentar tilbage at det naturligvis er i samråd med lægerne...

Næste fejl er så at din svigermor ikke lader den ligge og i stedet  begynder at "angribe" dig i pb fordi du har slettet hendes kommentar... og dig fordi du med det samme synker ned på samme niveau og angriber et ligeså følsomt område for hende...

Så alt i alt er i lige barnlige hvis du spørger mig...

Qnuz

Anmeld Citér

5. april 2015

jenny4

Bshizzle skriver:

Kan sagtens følge de andres kommentar... 

Men jeg vil hellere ta udgangspunkt ud fra det som NU ER SKET! 

Jeg syntes faktisk at du skulle ringe (eller besøge din svigermor efter sygdom) og ta en snak med hende om hvor ked af/skuffet/gal.. du faktisk blev. 

Det var jo åbenbart ikke en kommentar du ville ha frem på din FB. 

Og så også få sagt undskyld og forklaret dit angreb. Det er på sin plads..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.