Nervøs for svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg er førstegangs gravid og er nået til 22+5

Jeg har graviditeten igennem haft meget hovedpine, og de sidste par uger strammer det meget i toppen af maven lige over navlen, og ud i siderne. Det er der stort set hele dagen, dog er det værst om aftenen når jeg ligger mig og her får jeg også kvalme.

Det var min veninde der gjorde mig opmærksom på at jeg skulle være obs på hovedpine da det ku være et symptom på svangerskabsforgiftning så jeg læste lidt om det i går og blev meget nervøs da jeg synes flere af symptomerne passer. Her til morgen lagde jeg mærke til at jeg havde en skummende urin. Jeg føler ikke jeg har ekstra vand i kroppen.

Ville I ringe til jordemoderen nu eller vente til egen læge åbner på tirsdag? Jeg er meget nervøs for at gå så længe men hvis de ikke kan gøre noget er det måske dumt at ringe. Jeg er i tvivl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

Signe-bine

Jeg fik at vide i min første graviditet at det med hovedpinen mest er i tredie trimester at dét er et symptom på svangerskabsforgiftning. Jeg ville nok ringe til egen læge tirsdag, så kan de tjekke din urin og måske tage en blodprøve? Jeg ved ikke helt hvad man gør, men tror også at feks jernmangel kan give hovedpine :-) God bedring ellers, og jeg tror ikke du skal bekymre dig for meget, Google/nettet er altid lidt en dramaqueen mht sygdom, man kan altid finde en masse symptomer der passer :-)

Anmeld Citér

5. april 2015

lenemor77

Anonym skriver:

Jeg har graviditeten igennem haft meget hovedpine, og de sidste par uger strammer det meget i toppen af maven lige over navlen, og ud i siderne. Det er der stort set hele dagen, dog er det værst om aftenen når jeg ligger mig og her får jeg også kvalme.

Det var min veninde der gjorde mig opmærksom på at jeg skulle være obs på hovedpine da det ku være et symptom på svangerskabsforgiftning så jeg læste lidt om det i går og blev meget nervøs da jeg synes flere af symptomerne passer. Her til morgen lagde jeg mærke til at jeg havde en skummende urin. Jeg føler ikke jeg har ekstra vand i kroppen.

Ville I ringe til jordemoderen nu eller vente til egen læge åbner på tirsdag? Jeg er meget nervøs for at gå så længe men hvis de ikke kan gøre noget er det måske dumt at ringe. Jeg er i tvivl.

Har du snakket med din læge om hovedpinen? 

Personligt tænker jeg - hellere ringe en gang for meget. Jeg gjorde det modsatte og fik akut kejsersnit i uge 32. En lille pige på 1600 g. Det tog mig 3 mdr før jeg blev rask igen. 

Det er højst sandsynligt ingenting, men så kan du blive beroliget. 

Anmeld Citér

5. april 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Jeg ville vente, uanset hvad gør de ikke noget ved det så tidligt. Desuden kommer det som regel først hen mod slutningen af graviditeten. Men vær obs på om hovedpinen fortsætter.

Med min første fik jeg ssf, konstateret i uge 34. Jeg havde haft lidt hovedpine, men det var mest pga væsken jeg fik nævnt det for en læge da jeg tog 10 kg på, på 2 uger. Mit bt var alt for højt, og jeg blev indlagt med det samme, og sat igang i uge 36 da mine nyrer blev dårlige. Denne graviditet er jeg sluppet for ssf.

Anmeld Citér

5. april 2015

monedk

Anonym skriver:

Jeg var også lidt nervøs for det, mest pga min mor havde haft det med min lillebror og der var det så slemt hun var ved at dø. 

Da jeg snakkede med jordmoder om det + mit blodtryk ikke var som det skulle være, blev jeg tjekket for det rent sikkerhedsmæssigt. 

Så tal med jordmoder eller læge om det

Anmeld Citér

5. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Jeg ringede til min jordemoder (jeg er i kendt jordemoder ordning med et team på 3 som kender mig) som bad mig komme og blive tjekket. Jeg er lige kommet hjem og alt var normalt. Men hun sagde det var godt at jeg var kommet når nu symptomerne var der. Jeg skal lige ha en snak med lægen om hovedpinen tirsdag. Det skyldes ikke jernmangel da det overvåges via blodprøver jeg får taget hver måned i forbindelse med mit stofskifte.

Anmeld Citér

6. april 2015

Kløver

Så først nu du havde opdateret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.