nogle med viden om hjemme passet børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
3 svar
1 synes godt om
4. april 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle som har forstand på de regler som nogle kommuner har, med at man kan ansøge om at få et lille beløb, for at passe sine børn under tre år hjemme?

Hvis nogle ved det, ved i så hvad der Gør at man bliver godkendt? 

Eller hvad der Gør at man ikke bliver godkendt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2015

Signe-bine

Jeg mener at ens kommune skal tilbyde pengene, det er ikke alle kommuner der tilbyder støtte til folk der passer hjemme. Og så mener jeg at man ikke må tjene noget ved siden af overhovedet - kun ens eventuelle partner må selvfølgelig have job.

Og jeg TROR (sådan er det for min kommune) at man højest kan få støtten i 1 år. Kommunen vælger selv hvad de vil støtte med, og det er en vid procentdel af det beløb en institution ellers får for et barn, og så fratrukket skat :-) Men der er ikke andet at gøre end at finde din kommunes regler for emnet på deres hjemmeside, eller kontakte en medarbejder i din kommune.

Angående godkendelse ved jeg intet, men jeg vil tro at alle kan få det, hvis kommunen tilbyder det, og man opfylder kravene, som IKLE sideløbende at have et job eller få anden sideløbende indkomst :-)

Anmeld Citér

4. april 2015

Anonym trådstarter

Signe-bine skriver:

Jeg mener at ens kommune skal tilbyde pengene, det er ikke alle kommuner der tilbyder støtte til folk der passer hjemme. Og så mener jeg at man ikke må tjene noget ved siden af overhovedet - kun ens eventuelle partner må selvfølgelig have job.

Og jeg TROR (sådan er det for min kommune) at man højest kan få støtten i 1 år. Kommunen vælger selv hvad de vil støtte med, og det er en vid procentdel af det beløb en institution ellers får for et barn, og så fratrukket skat :-) Men der er ikke andet at gøre end at finde din kommunes regler for emnet på deres hjemmeside, eller kontakte en medarbejder i din kommune.

Angående godkendelse ved jeg intet, men jeg vil tro at alle kan få det, hvis kommunen tilbyder det, og man opfylder kravene, som IKLE sideløbende at have et job eller få anden sideløbende indkomst :-)

Jeg har godt læst det fra min kommune, men ved du hvorfor man må få det i 1 år?

Det kan jeg ikke læse noget om, men måske du ved det?

Anmeld Citér

4. april 2015

Signe-bine

Anonym skriver:

Jeg har godt læst det fra min kommune, men ved du hvorfor man må få det i 1 år?

Det kan jeg ikke læse noget om, men måske du ved det?

Næææh jeg ved ikke hvorfor det kun er 1 år, men man er jo velkommen til at gå hjemme så længe man vil, uden statsstøtte :-) Så kræver det vel bare en god opsparing eller en partner der tjener nok til at alle i familien kan leve af det :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.