Vidste ikke jeg var gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.848 visninger
23 svar
33 synes godt om
2. april 2015

Anonym trådstarter

Vidste ikke jeg var gravid. Har røget cigeretter  Hvor stor er chancen for jeg får et sundt barn som bliver siddende? Er i uge 6+3 skød lægen mig til efter scanning Gode råd til hvordan man kan tage en kold tyrker? Altså... Noget i gjorde for at tænke på noget andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2015

misscgn

Der kan ikke gøres så meget ved ddet du har drukket eller røget inden du fandt ud af du var gravid. Er du ikke længere henne end 6+3 er chancen for det har taget skade ikke synderlig stor, kender folk der har røget gennem hele graviditeten og er endt op med et sundt og rask barn. Jeg røg selv indtil jeg fandt ud af at jeg var gravid, og sys ikke det var svært at stoppe. Tænk på det ikk kun er dig  det går udover men også barnet, spis evt tyggegummi når du rygetrængene. 

Anmeld Citér

2. april 2015

April-baby

Min mor røg ved begge hendes graviditeter, og min bror og jeg er da sunde og raske, min veninde røg under hele hendes graviditet, hendes datter er sund og rask (: bare fordi man ryger behøver man ikke at få et usundt barn eller noget i den dur (:

Anmeld Citér

2. april 2015

Hvem?

April-baby skriver:

Min mor røg ved begge hendes graviditeter, og min bror og jeg er da sunde og raske, min veninde røg under hele hendes graviditet, hendes datter er sund og rask (: bare fordi man ryger behøver man ikke at få et usundt barn eller noget i den dur (:

Det muligt, men forskning viser, at baby der bliver født med en rygende mor, er væsentligt mindre i fødselsvægt OG at deres organer er mindre, derved har de øget risiko for ex infektioner mv. 

Desuden halveres fostrets ilt til det halve, når mor ryger! 

Ta en kold tyrker, og ja - jeg er selv tidligere ryger. 

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg VIL og tager også en kold tyrker. Nok mere spørgsmålet om hvad i spiste eller gjorde  og om barnet er dømt til at være usundt nu. 

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar  godt at vide, at det ikke er dømt til at være taget skade

Anmeld Citér

2. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vidste ikke jeg var gravid. Har røget cigeretter  Hvor stor er chancen for jeg får et sundt barn som bliver siddende? Er i uge 6+3 skød lægen mig til efter scanning Gode råd til hvordan man kan tage en kold tyrker? Altså... Noget i gjorde for at tænke på noget andet? 

altså.... jeg ved ikke hvad sandsynlighederne er for at barnet bliver siddende eller noget, men min søster røg gennem begge sine graviditeter og hun har fået to piger...

Anmeld Citér

2. april 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg VIL og tager også en kold tyrker. Nok mere spørgsmålet om hvad i spiste eller gjorde  og om barnet er dømt til at være usundt nu. 

Nu stoppede jeg inden jeg blev gravid. Men for mig var udsigten til baby motivation nok for mig -og her 5½ år senere er jeg mor til 2 og har ikke røget siden 

Prøv at google hvad der sker med baby inden i maven hver eneste gang den mor tager en smøg... Det er dæleme ikke rart 

Men selvfølgelig er din baby ikke dømt til at være usund, det er jo bare fantastisk at du har bessluttet at stoppe. 

Anmeld Citér

2. april 2015

Signe-bine

Anonym skriver:

Skide godt du vil stoppe 

Jeg kan berolige dig med, at den første tid i maven lever fostret af en "blommesæk", det betyder at hvert fald de første 5 uger af fostrets levetid (og jeg har hørt en anden jordemoder sige det er helt til 12 uge) får barnet intet fra dig, men lever af denne blommesæk/madpakke. Ligesom en kylling i er æg, kyllingen spiser æggeblommen. 

Jeg ved dog ikke præcist om rygning også er helt dækket ind af blommesækken, men jeg drak rødvin en enkelt gang i starten af min graviditet med min første datter, og jordemoderen beroligede mig med at fortælle om den blommesæk 

Nå, men angående rygning og at mange får raske børn, dét er jo herligt, for det er kraftedme synd hvis et barn skal tage skade af moderens opførsel under graviditeten. Men på moderkagen, hvor den gravide har røget under graviditeten, kan MSN ved fødslen se døde plamager. Det betyder områder af moderkagen der ikke har fungeret. Det skyldes tobaksrøgen, der som en anden nævnte, forringer ilttilførslen til moderkagen og barnet.

TS, det var ikke for at skræmme dig (eller andre) eller give nogle dårligere samvittighed end de måske allerede har, jeg bliver bare ked af at læse når rygning i graviditeten bagatelliseres, for det bør bestemt tages alvorligt for det lille barns skyld, og ikke fejes til side med moster oda der har fået 100 sunde børn. Følgerne af tobaksrygning under en graviditet kan nødvendigvis heller ikke ses på dag ét. Eller år 10. En gang viste man ikke bedre, og det skete kan vi ikke ændre på, men vi kan ændre på det vi byder vores kommende børn... , 

Anmeld Citér

2. april 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Nu stoppede jeg inden jeg blev gravid. Men for mig var udsigten til baby motivation nok for mig -og her 5½ år senere er jeg mor til 2 og har ikke røget siden 

Prøv at google hvad der sker med baby inden i maven hver eneste gang den mor tager en smøg... Det er dæleme ikke rart 

Men selvfølgelig er din baby ikke dømt til at være usund, det er jo bare fantastisk at du har bessluttet at stoppe. 

Jamen har ikke forsøgt, så kunne jo ikke beslutte mig inden. Men det er også motivation nok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.