Kommer børn til skade under cykeltransport?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

182 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. september 2014

Research-vb

Kære forældre 

Vi sidder i en situation, hvor vi undersøger om det er sikkert at have børn med på cykel. 

Derfor vil vi høre jer om jeres erfaringer med transport af børn på cykel. Om i evt. har oplevet at der har været for lidt sikkerhed, eller om der er ting der er upraktiske ved at transportere børn på cyklen. 

Mvh. Gruppe 103 - SDU, Odense

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Research-vb

Research SKREV:

Kære forældre 

Vi sidder i en situation, hvor vi undersøger om det er sikkert at have børn med på cykel. 

Derfor vil vi høre jer om jeres erfaringer med transport af børn på cykel. Om i evt. har oplevet at der har været for lidt sikkerhed, eller om der er ting der er upraktiske ved at transportere børn på cyklen. 

Mvh. Gruppe 103 - SDU, Odense

Hej gruppe 103

Vi bor ca. 1,5km fra Adrians institution, og har transporteret ham derover i cykeltrailer fra han måtte sidde deri (18mdr) og indtil han var 2år og 3 mdr, så har han cyklet på løbecykel på fortovet og mig cyklende på vejen, og fra april (da blev han 3år) til juli på 2hjulet cykel på fortovet med mig på cykel ved siden af. Nu kører vi desværre i bil, da jeg har fået job 27km herfra.

I cykeltraileren har han altid været fastspændt og han har desuden ALTID haft cykelhjelm, lys og refleksvest på. Når der har været meget sne, så har jeg haft ham med på slæde, da der ikke har været ret godt ryddet, og jeg ikke vil køre med ham midt på vejen.

Vi har aldrig oplevet uheld, andet end han fra tid til anden er væltet på fortovet, men det hører vist med. Han har altid lært at stoppe ved alle stoplinjer (fortov stop, udkørsler, sideveje osv.) og har kunnet se sig for venstre-højre-venstre det sidste år ihvertfald. Vi har nok også været ekstra opmærksomme og inprentet vigtigheden af at følges, se sig for osv. og hvis vi har set en bil i høj fart, busser, lastbiler osv, så har vi hellere ventet end gjort brug af førkørselsret. Vi bor i Skalborg nær Aalborg, og det er en ikke så trafikeret rute vi har derover. I centrum havde jeg nok gjort ham endnu mere habil på løbecyklen, inden jeg havde taget ham med ud i trafikken på eget køretøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.