Hej Vibeke.
Det er fuldstændig rigtigt, at I, som en anden bruger også skriver, ikke kan få hjælp fra det offentlige, når I har et barn i forvejen.
Men du/I har ret til selv at opsøge en fertilitetsklinik, og blive insemineret med din partners sæd, såfremt I vil/kan betale for dette.
Jeg kan oplyse, at det ikke er så dyrt, som mange formentligt tror (ja hvad er så dyrt?) -Men hvis vi taler om insemination (hvor der sprøjtes sæd op på ægløsningstidspunktet -sidstnævnte konstateres via scanning) og IKKE kunstig befrugtning, (hvor der tages æg ud), så koster hvert forsøg mellem ca. 1500 kr og 3000 kr -hvilket bl.a. afhænger af, om du/ I skal købe sæd fra en sæddoner, (hvis nu f.eks. det viser sig, at din mands sæd ikke er optimalt, og I fortsat ønsker jer et barn).
Jeg kan ikke se, hvor i landet du bor, og vil derfor oplyse dig om de to klinikker, som jeg stødte på, da jeg søgte på nettet efter klinikker. Maigaard fertilitetsklinik i Århus, og Storkeklinikken i Kbh. Du kan evt. tage kontakt til en af disse og få en snak om mulighederne. -Jeg vil lige sige, at dette ikke skal opfattes som reklame for disse to, men idet jeg selv brugte relativ lang tid på at finde frem til klinikker, vil jeg da gøre det nemmere for dig : )
Jeg ønsker dig/ jer held og lykke med at få barn nummer to -uanset om der skal hjælp til eller ej.
Mange hilsner fra Janni (som selv venter barn nummer to, der er lavet via insemination)
Anmeld