Kom til at gå og tænke på det at ha en lille stor dreng på 5 år, der snakker meget.. Hvordan man definerer om det er godt eller skidt...
Han er nysgerrig, spørger meget, og hele tiden. Fra han slår øjnene op til han lukker dme igen.. Han forventer stædigt et svar, og et mhmmm er aldrig nok, så bliver der spurgt igen. Det er store spørgsmål som liv og død, hvor det kommer fra, hvor vi kommer fra, hvordan man bliver gammel og om det gør ondt at dø... Og jo snakken om blomsten og bien blev vendt i går. den havde jeg sq ikek set komme, og den var dælme svær for hvor lidt kan man nøjes med at fortælle... det gav heldigvis sig selv for det han ikke syntes var svar nok spurgte han om igen... han grinede så til sidst, og synes det hele var meget smart da han ikke helt kunne forestille sig vi kom ud af et stort æg....
Der er få han vil ud til og 'passes' men har en veninde der godt duer... Hun griner altid og siger 'hold da op han snakker'.. skriver sms`er at hendes øre bløder... og 'hold da op han snakker'... Noget jeg ikke har tænkt sååå meget over før hen, men igen den anden dag blev det kommenteret hvor meget han egentlig snakker, og godt at børnene kom hjem efter en time for så 'lod hun slet ikke mærke til han var der'.... Hun er ikke vant til hendes børn siger ret meget, fortæller hun ofte.. og lige der fik jeg et stik at irritation og derefter dårlig samvittighed, for hvem vil ha et barn der åbenbart er belastende, og derefter irritation igen, for hvorfor er det noget der grines af ? En spørgelyst. En lyst til livet og opklaring af alt ? Hvorfor er det stadig at børn skal ses men ikke høres.... Og alt andet er unormalt og skal kommenteres..
Nu skal det siges at veninde ikke tænker videre over det.. det er bare mig der pludselig blev ramt af at et altid bliver kommenteret... Men jeg er faktisk slot af det... Kl 7 om morgenen er motivitationen dog på sit minimale 
Anmeld