Der er mange, der mener, at vi som børn er åbne overfor nogle ting, som vi senere i livet fortrænger. Jeg havde nogle oplevelser med min datter, da hun var ca 3. Hun snakkede om en mand, der stod i vores gang og nogle gange kildede hende. Jeg tænkte jo straks pædofili fra børnehaven, men da hun genkendte manden fra et billede, som værende hendes morfar (han døde, da hun var 10 måneder) blev jeg mere rolig. Jeg kunne ikke hverken se eller fornemme noget, men en dag, da hun nævnte ham stå i gangen igen, sagde jeg til ham, at han måtte gerne besøge os, men han skulle lade hende være. Siden har hun ikke nævnt noget.
Min lillesøster har evnerne, om vil vælge at tro på sådan noget eller ej. Jeg er nu gravid med nummer 2 og sat til midt i august. En aften hjemme hos min mor, mens jeg var der med min søster, begyndte en lampe at blinke ukontrolleret. Min søster sagde det var min far, der havde en besked til mig. Han har sagt jeg føder en dreng og det bliver den 15. august, og at han vil være tilstede når det sker. Det bliver spændende om det passer! Desuden ser jeg lysglimt hjemme i min lejlighed af og til, og jeg ved det er min far, der holder øje med os.
Det jeg vil sige med det her, er at vi ikke altid kan forklare alting omkring os, men vi skal ikke være bange for det, med mindre børnene fortæller noget der kan give anledning til bekymring. Så længe de ikke er utrygge, ved de ting de ser, så bør vi heller ikke være det. Vi bør være åbne overfor, hvad vores børn oplever og snakke med dem om det, selvom det måske ikke giver mening for os voksne. Nogle beholder evnerne, som min søster, mens vi andre lukker af for dem. Personligt tror jeg på spøgelser, fordi jeg efterhånden har set nok beviser. Jeg er sikker på, at hvis du søger lidt mere om evnerne mm på nettet, vil du finde mange andre der har oplevet lignende.
Anmeld