Fravalgt af far - halvsøster savner ham.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
1 svar
0 synes godt om
5. december 2013

Amsela-vb

Hej.

Jeg er ganske ny her, men håber I alligevel vil komme med jeres mening.

Min yngste søns (han er fylder snart tre år) far har fravalgt ham.

Det gjorde han dagen efter dommen fra retten kom - han skrev en sms.

Det er nu 1 år og 3 mdr siden.

Inden jeg skriver mit dilemma kommer lige et par info.

Faren har 2 børn på færøerne som han ikke ser (han fravalgte dem da den ældste var to og den yngste stadig var i mors mave)

Han har en datter i nordjylland som han ser hver 2. weekend - hun er 9 år nu.

Og så har han vores søn som han har fravalgt.

___

I torsdags blev jeg via facebook kontakte af moderen til datteren i nordjylland. Hun savner sin lillebror og moderen vil derfor spørge om der var mulighed for at vi kunne mødes så de kunne se hinanden.

Det kom noget bag på mig. Men må da indrømme jeg ofte har tænkt på hvordan hun mon har det med pludselig ikke at se sin lillebror. Jeg overvejede også - dengang- at kontakte dem, men det blev bare ved tanken.

Mit dilemma er at jeg ikke ved hvordan jeg på sigt skal forklare min søn at hans far ikke vil se ham, men gerne vil se datteren. Især hvis de begynder at se hinanden jævnligt. men de er jo søskende og skal selvfølgelig kende hinanden. men for pokker altså..

Han har forresten endnu ikke spurgt til sin far, men det kommer nok snart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Amsela-vb

Amsela SKREV:

Hej.

Jeg er ganske ny her, men håber I alligevel vil komme med jeres mening.

Min yngste søns (han er fylder snart tre år) far har fravalgt ham.

Det gjorde han dagen efter dommen fra retten kom - han skrev en sms.

Det er nu 1 år og 3 mdr siden.

Inden jeg skriver mit dilemma kommer lige et par info.

Faren har 2 børn på færøerne som han ikke ser (han fravalgte dem da den ældste var to og den yngste stadig var i mors mave)

Han har en datter i nordjylland som han ser hver 2. weekend - hun er 9 år nu.

Og så har han vores søn som han har fravalgt.

___

I torsdags blev jeg via facebook kontakte af moderen til datteren i nordjylland. Hun savner sin lillebror og moderen vil derfor spørge om der var mulighed for at vi kunne mødes så de kunne se hinanden.

Det kom noget bag på mig. Men må da indrømme jeg ofte har tænkt på hvordan hun mon har det med pludselig ikke at se sin lillebror. Jeg overvejede også - dengang- at kontakte dem, men det blev bare ved tanken.

Mit dilemma er at jeg ikke ved hvordan jeg på sigt skal forklare min søn at hans far ikke vil se ham, men gerne vil se datteren. Især hvis de begynder at se hinanden jævnligt. men de er jo søskende og skal selvfølgelig kende hinanden. men for pokker altså..

Han har forresten endnu ikke spurgt til sin far, men det kommer nok snart.

Kan godt forstå dit dilemma. Underlig nok som nogen overhovedt kan fravælge deres børn. Men... fred være med ham.

Jeg tror at man kommer længst med sandheden. Også over for børnene. Du kan prøve at være så neutral som muligt - og forklare at hvordan du ser situationen. Og hvis du ikke ved hvorfor, så sige det som det er.

De bedste ønsker

Josie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.