Legekammerat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. december 2013

Jeamie-vb

Min søn er en stille og betænksom type, gør sjældent noget forkert og tager kraftigt afstand fra dem der råber, slår og 'gør ting man ikke må'.. (også hans egen version af hvad man må og ikke). Han skal snart i skole i børnehaven forsøger nu at lave nye relationer, så dem der evt skal gå i samme årgang har hinanden. Smart nok.

Problemet ( for mig ) er så at børnehaven er slået sammen med en anden og stuerne er derved blevet blandet. Nogle af dem er virkelig nogle rødder. Vi taler her om at smide mudder og sten på naboskolens parkerede biler, stå og slå et andet barn i hovedet med en legetøjsbil til at sidde i, råbe pik og kusse og dumme luder efter de voksne... Jeg er chokeret og har kraftigt sagt fra. Men hvad skal de gøre andet end det de gør. Det er tydeligt at pædagogerne har hver deres tilgang til omgang med børnene smile... 

Min søn er så i samme alder som nogle af disse unger og der bliver opfordret til legerelationer i hjemmene... Fint nok, hvis det ikke lige var fordi min søn bliver sat sammen med (biblio etc ) en af dem som jeg faktisk synes er stor slem ( dumme luder, pik og patter, slår skubber etc ).. 

Har har èn gang været i vores hus hvilket resulterede i at der lige skulle klimatiseres en del og pænt forklares at her bandede man ikek før man kunne stave til det.. Men et øje på hver finger mht hundene for sjovt er det da at sige WHAAAAA og få dem til at stikke halen mellem benene... 

Min søn har været der hjemme engang hvilket resulterede i at vi fik kylet en stor sten med fuld smadder ind i vores bildør da vi skulle køre.

Sproget, rastløsheden og den aggressive adfærd smitter desværre også, så de dage han har været i børnehave synes jeg jeg bruger på at irettesætte eller gå og være små irriteret over sønnens adfærd som tydeligt også er i konflikt med sig selv..

MEN, hvad pokker gør man for det er da ikke fedt at ha et barn alle synes er træls, flabet, højtråbende og gennemført uartig... og sige 'nej min søn skal dælme ikke lege med din unge...'

Sønnen er hjemme de her dage og der er ro på ham igen, og nul teenage skænderier...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

Zaber-vb

Jeg har haft problemer med en pige vores datter legede med i børnehaven, her var også grimme ord og tissekone lege.. jeg gjorde opmærksom på jeg ikke ville have dette og forlangte børnehaven gjorde noget uden resultat, så forklarede min datter at JEG ikke ville have hun legede med pigen.. dette sagde min datter så til pædagogerne, som tog fat i mig om dette var rigtigt og det kunne jeg altså ikke og så blev jeg tosset 'DET GIK SGU EGENTLIGT MEGET GODT !!! Jeg har gjort jer opmærksom på problemet og I gjorde røv, så må hun bare ikke lege med hende !!!' Og har ingen problemer med hende i dag..

Man må tænke på sit eget barns følelser, frem for de andre.. sig der er et problem, som du ikke kan leve med og vær ligeglad med de andres meninger og følelser..

Anmeld

6. december 2013

Jeamie-vb

Tak smile... 

Da jeg var mindre kan jeg huske at min mor og far ikke ville ha jeg skulle lege med en bestemt pige. De havde en videobutik med bla uhyggelige film, hun kunne godt tåle dem, jeg kunne slet ikke. Forældrene tog det ikke seriøst og bum så måtte jeg ikke lege med hende mere. Jeg blev helt ulykkelig og kunne slet ikke se det fair i det, dengang... Men der var jeg altså også noget ældre.. så ved ikke hvor stor hans reaktion vil være. 

Glemte i tråden at nævne at til et arrangement begyndte det pludselig at lugte af røg. Vi måtte hjælpe pædagogerne med at få gennet ungerne ned i den bagerste del for det var tydeligt der var brand. Det viste sig en havde sat ild til en skraldespand på et af badeværelserne !!!!

Dagen efter fandt de ud af hvem, men til spørgsmålet 'er det den unge jeg skal ha med hjem', svarede de nej wink... 

Jeg har haft ham hjemme hele ugen pga mega sygdom og han er bare den skønne rolige dreng igen... 

Lidt skræmmende er det dog at de drenge / dreng der har det sprog / adfærd er de, han skal i skole med til næste år. Igen kan jeg paralelle til min egen skoletid, der skal faktisk ikke mange bøller til for at ødelægge en skolegang.. Her taler vi også om nedbrændte klasseværelser etc laughing

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.