Mislyd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. november 2013

Betterpige-vb

Hej,

Min datter var til 5 års undersøgelse igår, og der lyttede lægen til hende og fortalte os så bagefter, at hun havde en mislyd på hjertet . . . . . alt

Jeg må ærlig indrømme, at jeg gik lidt i panik (indvendig), min datter skulle jo ikke se det.alt

Men nu er vi sendt videre til en rigtig børnelæge som så kan fortælle os, om det betyder noget eller ikke (som lægen sagde).

Er der nogle andre herinde som også har børn med mislyd på hjertet ? og hvad er så grunden til der er denne mislyd, hvis I altså vil fortælle det.

Mange hilsner fra Betterpige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Amsela-vb

Det må være frustende for dig, at søge svaret her og ikke få noget tilbage. Jeg beklager, men jeg kender ikke noget til det...

Jeg håber på det bedste for dig og din lille smukke pige. :)

Varme tanker herfra

Josie

Anmeld

26. november 2013

rosa1212-vb

Betterpige SKREV:

Hej,

Min datter var til 5 års undersøgelse igår, og der lyttede lægen til hende og fortalte os så bagefter, at hun havde en mislyd på hjertet . . . . . alt

Jeg må ærlig indrømme, at jeg gik lidt i panik (indvendig), min datter skulle jo ikke se det.alt

Men nu er vi sendt videre til en rigtig børnelæge som så kan fortælle os, om det betyder noget eller ikke (som lægen sagde).

Er der nogle andre herinde som også har børn med mislyd på hjertet ? og hvad er så grunden til der er denne mislyd, hvis I altså vil fortælle det.

Mange hilsner fra Betterpige

Anmeld

26. november 2013

rosa1212-vb

Hej,

Min datter havde også en mislyd på hjertet. Vi blev henvist til Skejby sygehus til scanning. Mens vi ventede var vi hos lægevagt, mislyden blev kategoriseret højere og højere. Jeg var total i panik. Min elskede datter blev scannet, hjertelægen sagde, at den mislyd ikke betød noget, den var meget almindelig, hans egne drenge havde den også. Håber du får samme svar, når din datter bliver undersøgt nærmere. Det behøver ikke være noget alvorligt. Ønsker dig alt det bedste.

Mvh. Rosa1212

Anmeld

16. januar 2014

Polyp-vb

Jeg har levet i +43 år med mislyd ved hjertet...eller dvs. jeg blev opereret som 7 årig for det, man kunne, dengang i 1977 - og har levet med den eneste begrænsning, at jeg skal holde mig fra ekstremsport og ellers mærke efter....og ja, så skulle jeg ikke regnem ed at kunne klare en graviditet og slet ikke fødsel. Havde en meget nem graviditet, fødte på 2 timer uden hjælpemidler - bortset fra jordemoder og tog hjem efter 2 døgn (selv om faderen var indlagt fordi han var gået i gulvet og havde fået hjernerystelse (epilepsi) efter fødslen).

Min hjertefejl var/er et hul i øverste hjerteklap - dvs. en meget stor del af det blod der er nyiltet i hjertets forkammer, ryger 'ved siden af' og jeg får ikke noget ud af ilten. Til engæld har jeg meget stærke lunger, hvilket nok kompenserer for meget - for jeg har aldrig rigtig taget hensyn og har dyrket sport på motionsplan på lige vilkår med alle andre. Har til gengæld misbrugt det, at jeg ret hurtigt får blå læber, når jeg mangler ilt, når gymnastiktimerne var kedelige  ;-)

Insister på en forklaring og uddybning i et sprog I forstår - det er lægernes pligt...og insister også på at hun tilses af en børnelæge med speciale i hjertefejl.

God vind!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.