Jeg har levet i +43 år med mislyd ved hjertet...eller dvs. jeg blev opereret som 7 årig for det, man kunne, dengang i 1977 - og har levet med den eneste begrænsning, at jeg skal holde mig fra ekstremsport og ellers mærke efter....og ja, så skulle jeg ikke regnem ed at kunne klare en graviditet og slet ikke fødsel. Havde en meget nem graviditet, fødte på 2 timer uden hjælpemidler - bortset fra jordemoder og tog hjem efter 2 døgn (selv om faderen var indlagt fordi han var gået i gulvet og havde fået hjernerystelse (epilepsi) efter fødslen).
Min hjertefejl var/er et hul i øverste hjerteklap - dvs. en meget stor del af det blod der er nyiltet i hjertets forkammer, ryger 'ved siden af' og jeg får ikke noget ud af ilten. Til engæld har jeg meget stærke lunger, hvilket nok kompenserer for meget - for jeg har aldrig rigtig taget hensyn og har dyrket sport på motionsplan på lige vilkår med alle andre. Har til gengæld misbrugt det, at jeg ret hurtigt får blå læber, når jeg mangler ilt, når gymnastiktimerne var kedelige ;-)
Insister på en forklaring og uddybning i et sprog I forstår - det er lægernes pligt...og insister også på at hun tilses af en børnelæge med speciale i hjertefejl.
God vind!
Anmeld