hej alle sammen
jeg kunne godt bruge et råd. Jeg har et hold ex-venner (vi snakker ikke sammen mere grundet forskellige ting), der består af far med 2 børn på 10 og 7 år og mor med 1 barn på 5 og et barn sammen på 3. Han kører bus og hun går hjemme. de to største børn er i pleje fuldtid og nr. 3 er i aflastning hver anden weekend. Vi var venner da den mindste blev født og har fuldt ham gennem hans opvækst til de ca. 2 år. indtil han var halvandet fik han næsten kun flaske "fordi han ikke ville have andet" (mors forklaring). hans afføring var så hård at det skulle graves ud med en vatpind

. Når man kom på besøg var der simpelthen så rodet, at man næsten ikke kunne komme ind, og så blev børnene beordret ned i kælderen, fordi de larmede (og det gjorde de altså ikke - de gad dem bare ikke). Der var kun ryddet op nå sundhedsplejersken kom på besøg eller dem fra kommunen. jeg har tit sået og vasket op fra 2 uger

.
da den ældste dreng boede hjemme, cyklede han tit rundt nede i byen sent om aftenen alene, fordi han ikke gad at være hjemme.
de blev gift kort efter den yngste blev født, men er blevet skilt igen fordi det gav flere penge - de er stadig sammen
Nu har jeg så erfaret at hun er gravid igen og der er ingen der vil have at hun skal have barnet - selv faderen beder hende om at få en abort. hun vil ikke have en abort.
nu føler jeg lidt at barnet ikke er tjent med at skulle vokse op i det miljø, og har overvejet at ringe til kommunen og snakke med dem, om hvorvidt de ikke kunne gøre noget. jeg ved godt at man ikke kan tvinge en person til abort, men man kunne jo tvangsfjerne barnet fra fødslen.
Hvad er jeres råd???
Anmeld